عدم بازداشت فرمانده پیشمرگ عامل کشته شدن یکی از معترضان سلیمانیه علیرغم صدور حکم دادگاه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – پدر یکی از قربانیان تظاهرات اعتراض آمیز اخیر در استان سلیمانیه از صدور حکم بازداشت فرمانده لشکر 136 نیروهای پیشمرگ خبر داد و گفت متهم همچنان آزادانه و به صورت علنی در شهر تردد می کند و هیچ کسی وی را بازداشت نکرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "محمد شوگر" پدر "شوان شوگر" جوان دانشجویی که در جریان تظاهرات اخیر در شهر کفری کشته شد در این باره گفت: به دنبال اقامه دعوی علیه فرمانده لشکر 136 وابسته به نیروهای 70 تحت فرمان اتحادیه میهنی کردستان پس از کشته شدن فرزندم، حکم بازداشت وی صادر شده است. این دعوی علیه فرمانده مذکور و نیروهای تحت فرمانش صادر شده است. زیرا در اثنای شلیک گلوله این نیروها در صحنه حضور داشته اند.

شوگر افزود: با وجود حکم قضایی علیه این فرمانده، وی همچنان در مقابل دیدگان ما آزادانه در شهر رفت و آمد می کند و هیچ محدودیتی برای وی به وجود نیامده است.

پدر این قربانی تظاهرات سلیمانیه گفت: نمی دانیم چرا عامل و مسئول کشته شدن پسرم بازداشت نمی شود. بنابراین از نهادهای ذیربط می خواهم این شخص را بازداشت و به جزای عملش برسانند تا عبرتی برای دیگران باشد.

یادآور می شود به دنبال شکایت خانواده یکی از قربانیان تظاهرات اخیر در سلیمانیه، دادگاه دربندیخان، حکم بازداشت یک مسئول اتحادیه میهنی را صادر کرد. این در حالی است که براساس اطلاعات منتشره، وی به همراه خانواده اش این شهر را ترک کرده است.

سرهنگ عثمان برادر "سربست عثمان" قربانی دیگر تظاهرات اخیر دربندیخان، در این باره گفت: علیه مسئول کمیته اتحادیه میهنی در دربندیخانه به اتهام کشتن برادرم شکایت کردیم و حکم بازداشت وی در دادگاه شهر صادر شد. اما وی بازداشت نشده است. بلکه وی با ترک دربندیخان، از منطقه فرار کرده و مخفی شده است.

یک منبع در پلیس دربندیخان، صدور حکم بازداشت رئیس کمیته اتحادیه میهنی از سوی دادگاه این شهر را تأیید کرد و اظهار داشت: این حکم هنوز به کلیه واحدها ابلاغ نشده است.

این منبع آگاه تصریح کرد: باید حکم مذکور به مراکز پلیس، فرودگاهها و مرزها ابلاغ شود تا نامبرده بازداشت شود. اما تاکنون، چنین اقدامی انجام نشده است و هنوز مشخص نیست چه زمانی این ابلاغ انجام خواهد شد.

سرهنگ عثمان در این باره گفت: هفته گذشته زمانی که لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی به دیدار ما آمد ما دو خواسته را مطرح کردیم: اخراج مسئول کمیته اتحادیه میهنی در دربندیخان و بازداشت و محاکمه وی.

کد خبر 2217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha