عضو ارشد حزب دمکرات کردستان: منتظر نتایج گفتگوهای داخلی جریانات شیعه هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) تأکید کرد: فراکسیون ها منتظر نتایج گفتگوهای داخلی جریانات شیعه درباره تشکیل بزرگترین فراکسیون مجلس با هدف تشکیل دولت جدید هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از المعلومه، "ماجد شنگالی" در این باره گفت: نیروهای چارچوب هماهنگی اعلام کرده اند بیش از 90 کرسی را در مجلس جدید در اختیار دارند که این امر، باعث می شود در زمینه تشکیل دولت براساس روش دلخواهشان اعم از دولت اکثریت یا دولت توافقی، از اولویت برخوردار باشند.

شنگالی افزود: حل وضعیت کنونی و تسریع در تشکیل دولت در اختیار جریانات شیعه است. زیرا نخست وزیر از میان شخصیت های شیعه انتخاب می شود. در نتیجه، سایر فراکسیون ها یا به جریانات تشکیل دهنده دولت می پیوندند یا به جرگه اپوزیسیون ملحق می شوند.

عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: در حال حاضر برای تشکیل کابینه امید زیادی به شخصیت های بارز شیعه ای وجود دارد که از جایگاه سیاسی خوب در کابینه برخوردار هستند تا بتوانند در زمینه نزدیک کردن دیدگاهها بین همه جریانات شیعه به ایفای نقش بپردازند.

یادآور می شود گفتگوها بین فراکسیون های شیعه در چارچوب هماهنگی، جریان صدر و سایر نیروهای سیاسی با هدف دستیابی به سازوکار توافقی در زمینه تشکیل کابینه جدید عراق همچنان ادامه دارد.

کد خبر 22175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha