۵۸۸ واحد مسکن مهر  در کردستان تا دهه فجر امسال تحویل متقاضیان می‌شود

سرویس کردستان- استاندار کردستان اعلام کرد کە تا دهە فجر امسال و براساس برنامه‌ریزی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸۸ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان می‌شود که در تلاشیم این تعداد به یک هزار واحد تا پایان سال برسد‌.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، بهمن مرادنیا در سومین جلسه شورای مسکن کردستان اظهار داشت: ساخت و تحویل مسکن مهر در استان بیش از حد طولانی شده و انتظار داریم دستگاه‌های مختلف و از جملە دستگاه‌های خدمات رسان برای اجرای سریع این پروژه‌ها همکاری کنند تا یکبار برای همیشه پرونده مسکن مهر در استان بسته شود.

وی با بیان اینکه تحویل این واحدها عبادت و خدمت بزرگی به مردم و اقشار کمتر برخوردار محسوب می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از متقاضیان واحدهای مسکن مهر از اقشار ضعیف جامعه هستند، بنابراین دستگاه‌های خدمات رسان منتظر دریافت پول نباشند و کار خود را انجام دهند، چراکه دولت هزینه آنها را پرداخت خواهد کرد.

استاندار کردستان به طرح اقدام ملی نیز اشاره داشت و گفت: علت عدم اجرای این طرح به دلیل کمبود زمین قابل قبول نیست و نباید بخاطر عدم تامین زمین، این پروژه مهم معطل بماند و حاکمیت زیر سوال برود، بنابراین تامین زمین برای اجرای این طرح حایز اهمیت است.

مرادنیا بر لزوم فروش اموال و املاک مازاد بر نیاز توسط دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و یادآور شد: اگر دستگاهی از این کار امتناع کند، استاندار با اختیار خود می‌تواند اموال مازاد بر نیاز آن دستگاه را به فروش برساند و این کار را حتما خواهم کرد.

وی به اهمیت بلوار ۲۴ متری میدان قبا بهاران و اتصال آن به کمربندی آبیدر اشاره کرد و گفت: شهرداری باید برای پایان این پروژه به اداره کل راه و شهرسازی کمک کند، ضمن اینکه با بهره‌برداری این پروژه بخشی از مشکلات ترافیکی شهری و ساکنان شهرک بهاران رفع خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی تعهد کرده این پروژه را اجرا کند درحالیکه وظیفه این ادارە نیست، افزود: تکمیل و اجرای پروژه کمربندی حسن آباد باید تعیین تکلیف و قطعه باقی مانده انجام شود.

در این جلسه مصوب شد تا یک ماه آینده مشکلات یک هزار و ۵۰۴ واحد مسکن مهر سنندج رفع و تحویل متقاضیان شود و ۱۶۸ واحد دیگر به مرور تحویل داده می‌شود.

همچنین مقرر شد ۱۴۴ واحد مسکن مهر بانه تا ۲۲ بهمن و باقی آن ۲ ماه بعد تحویل داده شود، ضمن اینکه از ۸۸ واحد مسکن مهر قروه نیز ۵۶ واحد آن قرار است به متقاضیان تحویل داده شود.

کد خبر 2218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha