عملیات اجرایی ۲۳ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سه‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعریض و بهسازی راه اصلی نقده - پیرانشهر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سیدمحسن حمزه‌لو در این خصوص بیان کرد: مجری این طرح شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در آذربایجان‌غربی است و عملیات اجرایی در ۲۳ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر را آغاز کرده تا روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پیشبرد این طرح راهسازی علاوه بر تسهیل در دسترسی به پایانه مرزی تمرچین، ارتقای ایمنی محورها و کاهش سوانح جاده‌ای را موجب می‌شود.

او بیان کرد: طرح بهسازی و تعریض ورودی شهر پیرانشهر نیز به طول ٢ هزار و ۴٠٠ متر که موجب رفع معضلات ترافیکی و روانسازی تردد درون و برون شهری می‌شود، اجرا شده است.

حمزه‌لو ادامه داد: پایانه مرزی تمرچین در جنوب آذربایجان‌غربی یکی از پنج پایانه مرزی استان بوده که دروازه تجاری دو کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود و نقش کلیدی در توسعه جنوب استان دارد.

مرز رسمی زمینی "تمرچین" در ۱۱ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود.

به گزارش کردپرس، وضعیت جاده پیرانشهر به نقده که به جاده مرگ معروف است به علت ترافیک سنگین همواره جزو پرخطرترین محورهای استان بوده است.

در واکنش به این مرگ و میر جاده ایی، نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس پیشتر در تذکری شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفته بود: متأسفانه علیرغم گذشت 6 سال حتی یک متر هم از بزرگراه پیرانشهر به نقده به بهره برداری نرسیده، بارها به مسئولان وزارت راه و شهرسازی تذکر دادیم اما اقدامی انجام نشد، تا کی باید با اعتبارات قطره‌چکانی شاهد کشته و زخمی شدن مردم در جاده‌های غیراستاندارد باشیم

کد خبر 22194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha