درخواست زنان ایزدی قربانی جنایات داعش برای دریافت غرامت از بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- زنان ایزدی آزاد شده از اسارت داعش، در دیدار با هیئتی از مجلس عراق، خواستار دریافت غرامت از دولت عراق و تثبیت حقوق خود در قوانین این کشور شدند.

به گزارش کردپرس، شبکه تلویزیونی کردستان 24 گزارش داد که هیئتی از مجلس عراق به همراه کمیته جمع آوری مدارک جنایات داعش، در کمپ آوارگان شاریا در استان دهوک اقلیم کردستان که محل اسکان آوارگان ایزدی است، حضور پیدا کرده و با زنان ایزدی آزاد شده از اسارت داعش در این اردوگاه دیدار و گفتگو کرده اند.

طبق خبر؛ در این دیدار هیئت مجلس عراق و کمیته مذکور، به گفتگو در مورد لایحه پرداخت غرامت به کردهای ایزدی قربانی جنایات داعش و افراد آزاد شده از اسارت داعش که قرار است در مجلس عراق تصویب شود؛ گفتگو کرده اند.

اسرای آزاد شده از دست داعش و قربانیان جنایات این گروه، در این دیدار تاکید کرده اند که حقوق آنان در این لایحه لحاظ نشده و درخواست کردند پیش از تصویب آن پرداخت غرامت مناسب به قربانیان جنایات داعش و به ویژه افراد آزاد شده از اسارت این گروه به صورت مشخص و شفاف در لایحه گنجانده شود.

این افراد تاکید می کنند که دفاع و حفاظت از آنان وظیفه دولت مرکزی عراق بوده و باید به همگی آنان غرامت پرداخت کند.

داعش در سال 2014 به شنگال حمله کرده و اقدام به قتل عام گسترده کردهای ایزدی کرده و بیش از 6 هزار تن از آنان را ربود که هنوز اطلاعی از سرنوشت 2 هزار و 900 کرد ایزدی اسیر داعش در دست نیست.

پس از اعلام شکست داعش در عراق رئیس جمهور این کشور لایحه ای پیشنهادی را برای کمک به قربانیان جنایات این گروه و به ویژه کردهای ایزدی اسیر داعش به مجلس این کشور تحویل داد.

کد خبر 222174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha