بیانیه مجلس دموکراتیک سوریه به مناسبت دومین سالگرد آغاز حملات ارتش ترکیه به عفرین

سرویس سوریه - مجلس دموکراتیک سوریه در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد آغاز حملات نیروهای ارتش ترکیه – ارتش آزاد سوریه به عفرین عنوان کرد: به مبارزه در عرصه بین المللی برای آزادی عفرین ادامه خواهیم داد.

به گزارش کردپرس، مجلس دموکراتیک سوریه در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد آغاز حملات نیروهای ارتش ترکیه – ارتش آزاد سوریه به عفرین عنوان کرد: «در 20 ژانویه 2018 میلادی ارتش ترکیه با سلاح های سنگین به همراه نیروهای ارتش آزاد سوریه حملات گسترده ای را به عفرین آغاز کردند. در نتیجه این حملات صدها تن کشته شده و ده ها هزار تن نیز آواره شدند. دولت ترکیه که با حملات زمینی و هوایی سیاست ویرانی را در پیش گرفته بود به دست گروهک ها اقدام به تغییر بافت دموگرافیک منطقه کرده است. مردم را مجبور به مهاجرت کرده و به غارت های خود ادامه می دهند».

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، در ادامه این بیانیه آمده است: «دولت ترکیه از ابتدا یکی از بازیگران منطقه بوده و اهداف خاصی را دنبال می کند. حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) که در راس حاکمیت قرار دارد از ابتدا در تلاش برای زنده کردن دولت عثمانی است. برای این که به هدف خود دست پیدا کند اقدامات دائمی اتخاذ کرده است. این اقدامات را در 9 سال اخیر بحران سوریه همواره در دستور کار قرار داده و پیش برده است».

مجلس دموکراتیک سوریه خاطرنشان کرد: «عفرین یکی از امن ترین مناطق سوریه بود که از پناهندگان زیادی از بخش های مختلف سوریه میزبانی می کرد. ولی بعد از حملات ترکیه، عفرین به یکی از مناطقی تبدیل شده است که بیشترین خشونت، جنگ، درگیری، غارت در آنجا رخ داده و مرکز تغییر بافت دموگرافیک سوریه به حساب می آید. ما به عنوان مجلس دموکراتیک سوریه این فلاکتی که علیه عفرینی ها صورت گرفته است را محکوم کرده و از جامعه بین المللی، سازمان ملل متحد، نهادهای حقوق بشر، شورای امنیت سازمان ملل متحد، کشورهای ائتلاف بین المللی و روسیه دعوت می کنیم تا به اشغال عفرین توسط ترکیه پایان داده و شرایط لازم را برای بازگشت پناهندگان عفرینی به سرزمین خود تأمین کنند. از طرف دیگر از ملت سوریه می خواهیم تا با اتحاد یکدیگر در مناطق اشغالی توسط ترکیه به خصوص عفرین جنگ آزادی اعلام کرده و ما نیز به مردم عفرین قول می دهیم به مبارزات خود در عرصه بین المللی برای رهایی عفرین ادامه خواهیم داد. برای آزادی عفرین که هدف اصلی ما است از مقاومت ها حمایت خواهیم کرد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 222176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha