کمپ الهول؛دولت کوچک داعش

سرویس سوریه-مقامات امنیتی شمال سوریه می‌گویند:داعش در حال احیای مجدد خود در اردوگاه الهول است و زنان پیشتاز این‌ سازماندهی هستند و فرزندانشان را مبارزان جنگ بعدی خلافت می‌دانند.

گزارش کُردپرس،اردوگاه "الهول" حسکه که محل نگهداری هزاران زن و بچه (داعش) است،تبدیل به مشکل امنیتی برای نیروهای کُرد،سوریه و تمام جهان شده است.بر اساس گفته نیروهای امنیتی،زنان سیاه پوش داعش در کمپ اقدام به قتل و آتش زدن اردوگاه ها می‌زنند و هدف آن‌ها ایجاد تنش و آشوب برای احیای مجدد سلول های خوابیده این سازمان جهادی است.

به گفته این نیروها،برخی از خانواده‌های داعش که در اردوگاه الهول نگهداری می شوند و نظرات متفاوتی با هسته تندرو آن‌ها دارند،مورد هجوم زنان شبه نظامیان داعش قرار می‌گیرند و بارها جسدهای بی نام و نشانی در میان خیمه‌ها پیدا شده و بارها برخی از چادرها سوزانده شده و عده ای هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

یکی از مسئولان امنیتی شمال سوریه به منابع کُردپرس می‌گوید:همسران اعضای داعش در حال سازماندهی مجدد خود هستند و دادگاه‌های شرعی خود را در اردوگاه الهول تشکیل داده اند تا افرادی را که سعی می کنند از سازمان دور شوند و با جامعه ادغام شوند را محاکمه نمایند.این اقدام آن‌ها باعث ایجاد هرج و مرج گسترده در سراسر اردوگاه شده و تعداد قتل و ضرب و شتم و آتش زدن چادرها نیز افزایش یافته است.

این مسئول نیروهای امنیت "آسایش"ادامه می‌دهد:پس از حمله ترکیه به شمال سوریه، خروج سازمان های حقوق بشری و امداد رسان از منطقه،خلاء بزرگی برای خودمدیریتی ایجاد کرد و بار مسئولیت مدیریت اردوگاه الحول به تنهایی بر عهده خودمدیریتی افتاده است.

وی تاکید می‌کند:پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی توسط پهبادهای آمریکایی، زنان داعش با فراخوان و اعلام نافرمانی و شورش به نیروهای امنیتی هجوم بردند.آن‌ها قصد هرج و مرج و عصیان داشتند که نیروهای امنیتی وارد عمل شد.

وی می‌افزاید:زنان داعش قدرت خود را در ایدئولوژی افراط گرایانه این سازمان استخراج می کنند و ادعا می کنند که دولت اسلامی داعش هنوز پابرجاست و سقوط نکرده است.آن‌ها اردوگاه الهول را دولت کوچک خود می‌دانند در نظر گرفته‌اند و از اینجا در حال گسترش ایدئولوژی افراطی خود به سراسر جهان هستند.

این مسئول امنیتی همچنین تصریح می‌کند:داعش در حال احیای مجدد خود در اردوگاه است و زنان پیشتاز این‌ سازماندهی هستند و فرزندانشان را مبارزان جنگ بعدی می‌دانند.قبلاً هزاران نفر از این کودکان آموزش دیده و شماره گذاری شده‌اند و از آن‌ها با عنوان (کابین خلافت) نام می‌برند.

وی یاداور می‌شود: در صورتی که کشورها مختلف اتباع خود را از نیروهای دموکراتیک سوریه تحویل نگیرند و زندانیان را به کشورهای خود بازنگرداند، تروریسم نه تنها سوریه و منطقه بلکه تمام جهان را تهدید خواهد کرد.

به گزارش کُردپرس،فرانسه حدود 4 روز پیش اعلام کرد که اردوگاه های آوارگان داعش در شمال و شرق سوریه از یک وضعیت دشوار رنج می برد، که می تواند به "بمب ساعتی" تبدیل شود.

طی روزهای گذشته با بسته شدن دو گذرگاه مرزی سوریه با عراق که برای فرستادن کمک های بشردوستانه اختصاص داده شده بود، "ژان لودریان"وزیر امور خارجه فرانسه هشدار داد که اردوگاه آوارگان شمال شرقی سوریه از یک وضعیت انسانی "بسیار نگران کننده" رنج می برد و می توانند به "بمب ساعتی" تبدیل شود.

کد خبر 222179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha