۵۲۱ مترمکعب چوب قاچاق در کردستان کشف شد

سرویس کردستان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال ۵۲۱ مترمکعب چوب قاچاق در استان کشف و ضبط و ۱۳۰ فقره پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، سعدی نقشبندی با بیان اینکه پارسال ۹۳ فقره پرونده قاچاق چوب در مراجع قضایی استان برای متخلفان تشکیل شد، گفت: ۵۲۵ مترمکعب چوب قاچاق و 3 هزار و ۱۲۹ کیلوگرم زغال سال گذشته در استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه سودجویان با آتش زدن جنگل ها و عرصه های طبیعی، زمینه را برای سواستفاده های بعدی نظیر تخریب، تصرف و قاچاق فراهم می کنند، افزود: براساس بخشنامه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مناطقی که درگیر حریق شده اند دیگر قابل واگذاری نیستند و طرح های منابع طبیعی مانند توسعه جنگل و غنی سازی بذر کاری مرتع و جنگل در آن اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۶۷۹ هکتار از عرصه های طبیعی استان در ۱۵۷ فقره آتش سوزی درگیر حریق شد که ۱۰۷ فقره از این آتش سوزی‌ها در ۲ هزار و ۱۰۲ هکتار جنگل، ۴۲ فقره به مساحت ۴۴۹ هکتار در مراتع، هفت فقره در ۱۲۷ هکتار اراضی جنگلی و یک فقره به مساحت ۰.۳۵ هکتار در جنگل های دست کاشت روی داده است.

نقشبندی ادامه داد: در راستای برنامه‌های اجرایی شعار سال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نام «سه در چهارده» در سال ۱۴۰۰، دوستداران طبیعت در ۶ شهرستان جنگلی استان در راستای احیا جنگل‌های زاگرس در پویش مردمی و بذرکاری جنگل ها مشارکت خواهند کرد.

وی یادآور شد: بانه پارک جنگلی کوپیچ، مریوان روستای موسک، سقز گردنه محمود آباد، سنندج پارگ جنگلی آبیدر بزرگ، کامیاران روستای پشته و سروآباد بالا در مجموع در مساحت ۶۵ هکتار میزبان پویش مردمی بذرکاری برای احیا جنگل های زاگرس هستند که چهارشنبه هفته جاری آغاز می شود و محدود به مهلت خاصی نیست و تا پایان فصل بذرکاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 22263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha