فراخوانده شدن معاون نخست وزیر و وزیر امور داخلی اقلیم کردستان به پارلمان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – شماری از نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان اقدام به جمع آوری امضا برای فراخواندن معاون نخست وزیر و وزیر امور داخلی اقلیم کرده و خواستار ارائه توضیحات از سوی آنها درباره خشونت های اخیر و دستگیری دانشجویان شده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از روداو، "عمر گولپی" عضو فراکسیون جماعت عدالت اقلیم کردستان در پارلمان کردستان در این باره به روداو گفت: با امضای 20 نماینده پارلمان، معاون نخست وزیر و وزیر امور داخلی اقلیم کردستان برای ارائه توضیحات درباره خشونت های اخیر، بازداشت و شکنجه شهروندان و بی احترامی به جوانان و دانشجویان و همچنین نقض حریم دانشگاه و دانشکده ها توسط نیروهای امنیتی و متفرق کردن دانشجویان معترض با استفاده از خشونت در روزهای گذشته به پارلمان فراخوانده شدند.

این عضو فراکسیون جماعت عدالت اقلیم کردستان افزود: اعتراضات و تجمع مسالمت جویانه یک حق قانونی تضمین شده در قانون است. به همین دلیل باید دولت و نهادها و نیروهای امنیتی و نظامی این حق را به رسمیت بشناسند و حافظ جان و امنیت معترضانی باشند که برای مطالبه حقوقشان اقدام به اعتراض و تجمع می کنند.

"آشنا عبدالله" عضو فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان اقلیم کردستان نیز روز شنبه در این باره به شبکه تلویزیونی روداو اعلام کرد: در اعتراضات هفته گذشته در استان های سلیمانیه و حلبچه، 603 دانشجو بازداشت شدند. اما در روز پنجشنبه 125 دانشجو و در روز جمعه 102 دانشجو آزاد شدند که اکثر آنها با ارائه کفالت از طرف خودشان یا ارائه ضمانت های مالی یکصد هزار تا یک میلیون دیناری آزاد شدند.

کد خبر 22300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha