اولین نشست "چارچوب هماهنگی" جریانات شیعه عراق پس از دیدار با مقتدی صدر

سرویس عراق و اقلیم کردستان - اعضای "چارچوب هماهنگی" گروه‌های سیاسی شیعه عراق پس از دیدار روز پنجشنبه با رهبر جریان صدر، نشست ویژه‌ای را در منزل رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "سعد السعدی" عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل‌ حق، درباره جزئیات نشست اعضای هیأت هماهنگی شیعیان موسوم به (چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی) در منزل "همام حمودی" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد گفت که در این نشست بر حمایت از تظاهرات‌کنندگان و اعتصاب‌کنندگان مخالف نتایج اعلامی انتخابات تاکید شد.

السعدی همچنین گفت: اعضای چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعه، عصر روز جمعه در منزل شیخ همام حمودی رئیس شورای عالی اسلامی نشستی را برگزار کردند و در آن درباره پیشنهادات مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در نشستی که روز پنجشنبه در منزل هادی عامری، رئیس ائتلاف فتح برگزار شد، به تبادل نظر پرداختند.

السعدی افزود: حاضران در این نشست بر همان معیارهایی که پس از پایان دیدار با صدر در بیانیه چارچوب هماهنگی اعلام شد تأکید کردند و علاوه بر آن، بر عدم ورود به توافق‌ها با گروه‌های سیاسی مرتبط با تشکیل دولت تا زمان اعلام تصمیم دادگاه فدرال در خصوص اعتراض‌ها و شکایات وارده به نتایج انتخابات، تصریح کردند.

این عضو ارشد عصائب اهل حق عراق گفت که نشست شب گذشته، بخشی از سلسله نشست‌های دوره‌ای اعضای چارچوب هماهنگی بود و در این نشست بر تجدید حمایت از تظاهرات‌کنندگان و تحصن‌کنندگان در اعتراض به نتایج انتخابات تاکید شد.

یادآور می شود کمیسیون عالی انتخابات عراق سه‌شنبه هفته پیش، با وجود اعتراضات گسترده به نتایج اولیه انتخابات، فهرست نهایی نامزدهای پیروز شده در انتخابات پارلمانی عراق را که با نتایج اعلام شده تفاوت قابل توجهی نداشت، اعلام کرد. اسامی نامزدهای پیروز در انتخابات برای تأیید نهایی به دادگاه فدرال کشور ارائه شد.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق ساعاتی پس از اعلام نتایج تأکید کرد که نتایج انتخابات را قبول ندارند و خواستار ابطال آن است؛ به گفته این کمیته در نتایج آراء، تقلب و دستکاری زیادی صورت گرفته است.

"کاطع الرکابی" عضو ائتلاف دولة القانون به ریاست "نوری مالکی" نیز تصریح کرد که در شرایط کنونی، هیچ مذاکره و توافقی برای تشکیل دولت آتی در عراق در جریان نیست. چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه منتظر تأیید نتایج انتخابات از سوی دادگاه فدرال است تا پس از آن، رایزنی‌ها را آغاز کند.

کد خبر 22623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha