رییس جمهور فردا 2 سد کانی سیب پیرانشهر و کرم آباد پلدشت را افتتاح می کند

سرویس آذربایجان غربی- سد کانی سیب پیرانشهر و سد کرم آباد پلدشت به همراه شبکه آبیاری فردا پنجشنبه بصورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش کردپرس، معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: احیای دریاچه ارومیه به‌ عنوان اولین تصمیم رئیس جمهور ، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و خوشبختانه علی رغم وجود مسائلی همچون تحریم و وضعیت خاص اقتصادی کشور، سد کانی سیب که یکی از مهم‌ترین پروژه‌ احیای دریاچه ارومیه است، به بهره‌برداری خواهد رسید.

تقی زاده خامسی افزود: سد کانی سیب از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۵۸ متر و طول تاج (با احساب دایک آن) ۸۴۸ متر و حجم مخزن ۲۲۱ میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی ۷۱۳ میلیون متر مکعب در جنوب استان آذربایجان غربی و در شهرستان پیرانشهر واقع شده و با هدف مهار و انتقال آب مازاد رودخانه کلاس به دریاچه ارومیه احداث شده است.

او تصریح کرد: این سد می تواند 600 میلیون متر مکعب از طریق تونل آب زاب و کانال 11 کیلومتری به دریاچه ارومیه برساند و تا کنون 500 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و در طول اجرای این طرح در استان آذربایجان غربی ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال بومی ایجاد شده است و آبگیری آن از مهر ماه آغاز شده است.

خامسی گفت: سد کرم آباد به همراه یک شبکه آبیاری برای 8 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی با 520 میلیارد تومان اعتبار نیز بصورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

کد خبر 2271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha