از ابتدای دی ماه تجویز نسخ کاغذی غیر قانونی است

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در گفتگو با کردپرس با بیان اینکه اول دی ماه تجویز نسخ کاغذی در مراکز درمانی غیر قانونی است بیان کرد: تجویز هرگونه نسخه غیرالکترونیک از اول دیماه تخلف بوده و در حکم تصرف در اموال دولتی محسوب میشود و قابل پیگیری است.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ دکتر «امید قادری» گفت: طبق سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون و برنامه ششم توسعه و بودجه سال۱۴۰۰، سازمانهای بیمهگر ملزم به اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچههای کاغذی هستند که این برنامه با جدیت در حال اجرا و پیگیری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر کرمانشاه با ۵/۹۸ درصد شاخص در رتبه ۴ کشور قرار دارد؛ خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار ما در حال حاضر ۷۴ درصد نسخ الکترونیکی صادر می شود. تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه در سطح استان کرمانشاه ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک بوده و باید نسخ را به صورت الکترونیکی تجویز نموده و تخطی نکنند.

وی با اشاره به اینکه در نسخه نویسی الکترونیک عملکرد پزشکان بالا می رفته و ارائه خدمات راحت تر می شود؛ گفت: موسسات و مراکز طرف قرارداد می توانند با استفاده از سامانه های الکترونیک سازمانهای بیمهگر اقدام کرده و خدمات را ارایه نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تاکید کرد: مراکز درمانی که نسخه را الکترونیک می پیچند، چون نیازی به رسیدگی ندارد و سیستمی اجرا می شود، پرداخت مطالبات آنها آنلاین است و به محض ارائه وصول اسناد، بیمه سلامت مطالبات را پرداخت می کند.

وی افزود: بدیهی است در صورت مراجعه بیماران به منظور دریافت خدمات، مراکز موظف هستند تا این برنامه را اجرا و نسخ را بصورت الکترونیک تجویز کرده و تا احقاق حقوق بیماران پیگیری های لازم از طریق این اداره کل انجام می گیرد.

قادری تصریح کرد: بیمه شدگان بیمه های صندوق های همگانی و عشایری ، روستایی که از آغاز شیوع کرونا دفترچه های آنها تمدید می شد و نیازی به حضور برای تمدید نبود تا پایان آذر باید از طریق دفاتر پیشخوان یا سامانه های غیر حضوری اقدام به تمدید دفترچه خود کنند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان در قالب پنج صندوق بیمه ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» می باشند؛ یاد آور شد: ۳۳ دفتر پیشخوان در سطح استان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت، طرف قرار داد این سازمان هستند.

گفتنی است بیمه شدگان علاوه بر مراجعه به این مراکز می توانند از طریق سامانه سرویسهای شهروندی بیمه سلامت به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir خدمات شهروندی با قابلیت هایی اعم از؛ احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده را مشاهده نمایند و یا با شماره گیری *۱۶۶۶# از این خدمات بهره مند شوند.

کد خبر 22885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha