افزایش دوباره عوارضی آزاد راه ارومیه به تبریز/ وزیر راه و شهرسازی دستور توقف داد!

سرویس آذربایجان غربی- در حالیکه وزیر راه و شهرسازی مرداد ماه در سفری به ارومیه از راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض طبق پیمایش در آزاد راه ارومیه- تبریز خبر داده بود، اما در روزهای اخیر دوباره میزان عوارض دریافتی در این محور افزایش یافت و استاندار آذربایجان غربی در تماس با وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از این موضوع خواستار توقف آن شد.

به گزارش کردپرس، پل روگذر دریاچه ارومیه به نام آزادراه «ارومیه- تبریز» از 6 قطعه به طول 160 کیلومتر تشکیل شده و در 27 آبان 1387 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این پروژه همچنین محور طلایی اتصال تهران به ترانزیت اروپا معرفی شده بود.

اما پس از خشک شدن دریاچه ارومیه، پل میانگذر جذابیت های گردشگری خود را از دست داد و محل اخذ عوارض با تغییر مکان به ابتدای جاده ورودی به دریاچه ارومیه از سمت جزیره اسلامی منتقل شد.

در این سال ها دریافت عوارض برای آزاد راه ارومیه به تبریز که 12 سال است، همچنان در دست ساخت قرار دارد و تا کنون به صورت کامل به بهره برداری نرسیده است، از سوی مردم مورد اعتراض قرار گرفته بود و هر سال نیز بر نرخ این عوارض، افزوده شده است.

موضوعی که مورد انتقاد مردم و مسئولان در استان آذربایجان غربی بود. تیر ماه امسال استاندار آذربایجان غربی دریافت عوارض برای آزاد راه ارومیه به تبریز را غیر منطقی دانست و گفت: این مسیر هنوز تکمیل نشده و اخذ عوارض تردد هم در آن درست نیست.

در نهایت استاندار، اواخر تیر ماه سال جاری از وزارت راه و شهرسازی درخواست بازنگری در میزان عوارضی برای پروژه ای که هنوز تکمیل نشده، را خواستار شد.

یک ماه بعد در مرداد ماه، پس از درخواست ها و اعتراضات مکرر مسافرین مسیر ارومیه- تبریز بابت پرداخت عوارض سنگین، وزیر راه و شهرسازی، در سفری به ارومیه از راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض طبق پیمایش در آزاد راه ارومیه- تبریز خبر داد و گفت: بر اساس این سامانه هر کسی باید به اندازه مسیری که پیموده است پرداخت عوارض داشته باشد و پرداخت از یک مبدا به یک مقصد دیگر وجود نخواهد داشت.

اسلامی بیان کرد: بر اساس این سامانه افرادی که تردد بسیار دارند تا ۵۰ درصد تخفیف عوارضی خواهند داشت و سامانه می تواند رضایت مردمی را تامین کند.

اما با گذشت چهار ماه از سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی، مشخص شد که هنوز خبری از مناسب سازی قیمت عوارض نیست و این دریافتی ها همچنان سیر صعودی دارد.

امروز استاندار آذربایجان غربی در تماس با وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از افزایش صورت گرفته خواستار توقف این موضوع شد.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به اینکه دریافت عوارضی به شکل فعلی عادلانه و منطقی نیست، افزود: مدیریت استان پیگیر کاهش عوارضی بود و افزایش ایجاد شده در چند روز اخیر مغایر با دغدغه های استان است.

او تاکید کرد: افزایش عوارضی را منطقی نمی دانیم و نسبت به این موضوع اعتراض داریم.

در نهایت با توجه به پیگیری صورت گرفته از سوی استانداری وزارت راه و شهرسازی با توقف افزایش عوارضی مسیر ارومیه به تبریز موافقت کرد.

به گزارش کردپرس، جنجال دریافت عوارض از مسیر آزاد راه ارومیه به تبریز و عدم شفاف سازی در هزینه کرد این عوارضی ها طی 12 سال گذشته جهت نگهداری از پل در پاییز امسال خبر ساز شده بود.

طبق دستور ویژه استاندار آذربایجان‌غربی برای ورود به موضوع نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه اعلام شد؛ وقتی از محل این عوارضی هیچ خدماتی به مردم ارائه نشود، نباید درآمدی نیز توسط شرکت خصوصی روی این پل حاصل شود.

کد خبر 2296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha