جریانات سیاسی عراق برای اعلام مواضعشان، منتظر توافق جریانات شیعه هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مسعود حیدر مشاور مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان اعلام کرد هیچ کدام از دو جریان "چارچوب هماهنگی" و جریان صدر به تنهایی و بدون مشارکت دیگری، نمی توانند خودشان را به عنوان بزرگترین فراکسیون معرفی کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "مسعود حیدر" در یک گفتگوی تلویزیونی در این باره گفت: کردها در راستای خدمت به عراق و ثبات آن با هیچ کدام از جریانات شیعه علیه سایر جریانات آن طیف مذهبی، متحد نشده اند. بلکه منتظر توافق جریانات شیعه و اعلام بزرگترین فراکسیون پارلمان مانده اند تا پس از آن روند تشکیل کابینه آغاز شود.

مشاور بارزانی افزود: چارچوب هماهنگی و جریان صدر، نمی توانند به تنهایی و بدون حضور دیگری، خودشان را بزرگترین فراکسیون مجلس عراق معرفی کنند. به همین دلیل، رسیدن آنها به توافق داخلی بین جریانات شیعه را ضروری می دانیم.

مسعود حیدر همچنین گفت: پس از تأیید نهایی نتایج انتخابات توسط دادگاه عالی فدرال، باید همگان برای یافتن راه حل و توافقی که منجر به رسیدن به یک راه حل واحد جهت خدمت به شهروندان عراق شود حمایت کنند.

مشاور رهبر حزب دمکرات کردستان تأکید کرد: اکثریت جریانات اهل سنت با باقی ماندن محمد حلبوسی رئیس مجلس سابق در منصبش مخالفتی ندارند. اما سرنوشت پست ریاست جمهوری بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان تعیین خواهد شد و اسامی نامزدها به مسعود بارزانی به عنوان مرجع کردها ارائه خواهد شد و وی نامزد این پست را انتخاب خواهد کرد.

عضو ارشد حزب دمکرات در پایان تصریح کرد: کلیه مذاکراتی که در حال حاضر انجام می شود دیدگاه جریانات مختلف است و هنوز هیچ گونه توافق رسمی درباره آنها به دست نیامده است.

کد خبر 23021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha