استفاده ارتش ترکیه از سلاح شیمیایی در کوهستان های درسیم

سرویس ترکیه - خانواده های جان باختگان HPG در درسیم اعلام کردند که فرزندانشان با سلاح شیمیایی کشته شده اند.

به گزارش کردپرس، علیجان اونلو نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از درسیم، اعلام کرد که بر اساس برخی اخبار و مشاهدات در جنگل های کوهستانی اُواجیک استان درسیم، از سلاح شیمیایی علیه نیروهای شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK/HPG) استفاده شده و تعدادی از نیروهای HPG در این عملیات جان خود را از دست داده اند.

به نوشته مزوپوتامیا، در حالی که واکنش ها به استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی در اقلیم کردستان ادامه دارد، برخی اخبار از منابع محلی مدعی استفاده نیروهای نظامی ترکیه از سلاح های شیمیایی در منطقه پلور در کوهستان های اواجیک درسیم هستند. اونلو نماینده HDP اعلام کرد که ممکن است همین سلاح ها باعث کشته شدن 8 تن از اعضای HPG در عملیات 5 دسامبر اواجیک شده باشند.

اونلو گفت: «اجساد 8 تن از اعضای HPG که در 5 دسامبر در اواجیک جان خود را از دست داده بودند، به پزشکی قانونی مالاتیا منتقل شد و سپس برای خاکسپاری به خانواده هایشان داده شد. پس از آن خانواده هایی که پیکر فرزندان خود را به خاک سپرده بودند اعلام کردند که در بدن هیچ کدام از این افراد جای گلوله نبود و همه آنها با بدنی کبود و سیاه به خاک سپرده شده اند. پیش از این نیز موارد مشابه دیگری وجود داشته است که خانواده ها تهدید شده بودند که اگر درباره بدن اجساد و استفاده از سلاح شیمیایی چیزی به کسی بگویند این اجساد را تحویل نخواهند گرفت.»

اونلو با بیان این که باید به این اتهامات رسیدگی شود، گفت: «ما می دانیم که نهادهای مسئول رسیدگی به این اتهامات خود تحت امر حکومت هستند و تحقیق درستی انجام نمی دهند. ما از سازمان های بین المللی می خواهیم که هر چه زودتر وارد عمل شوند. این اتهامات باید بررسی شوند و مرتکبان جنایت جنگی باید افشا شوند.»

نماینده HDP همچنین از تهدید و آزار و اذیت خانواده های جان باختگان خبر داد و گفت که به والدین این افراد اجازه شرکت در مراسم ختم فرزندان شان نیز داده نشده است.

کد خبر 23043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha