دانشگاه ها و مراکز علمی نقش موثری در توسعه کردستان دارند

سرویس کردستان - رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به نقش دانشگاه ها و مراکز علمی استان در توسعه کردستان گفت: نقش علم در توسعه به برنامه‌های بلند مدت نیازمند است.

به گزارش کرد پرس، رحمت صادقی در نشست مشارکت مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت استان که در دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به نقش دانشگاه ها و مراکز علمی استان در توسعه کردستان، گفت: دانشگاه کردستان با ۴۷ سال سن، ۴۷ گروه آموزشی، 7 دانشکده، ۲۶ استاد، ۲۵۵ استادیار، ۱۵ مربی، ۴۲۰ هیئت علمی و ۵۹۰ دانشجوی بین المللی، مشغول فعالیت است.

وی اظهار کرد: دانشگاه های نسل سوم در ساختارهای کارآفرینی نقش مهمی دارند که دانشگاه کردستان در این راستا و دارای 2 مرکز کارآفرینی فعال، 3 مرکز رشد، ۷ مرکز نوآوری و یک پلی کلینیک تخصصی است.

رئیس دانشگاه کردستان ساختارهای جامعه محوری (دانشگاه نسل چهارم) در دانشگاه کردستان را شامل، پژوهشکده و مراکز تخصصی، مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه، شبکه ملی جامعه و دانشگاه و یک قطب علمی عنوان کرد.

صادقی با اشاره به برنامه‌ و فعالیت های اجرا شده و در دست اجرا در حوزه کارآفرینی و مسئولیت های اجتماعی در دانشگاه کردستان، ادامه داد: با اکثر دستگاه های اجرایی استان در این راستا تفاهم نامه عقد شده و طرح های مهمی در حال اجرا است و برنامه های مهمی برای ارتباط با جامعه و رفع مشکلات استان تدوین شده است.

وی در ادامه به اقدامات مهم سایر دانشگاه های استان از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی استان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، دانشکده فنی و حرفه‌ای کردستان و دانشگاه علمی کاربردی استان در زمینه ارتباط با صنعت و مشارکت در بهبود وضعیت استان پرداخت.

کد خبر 23078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha