استاندار آذربایجان غربی: شوراها بر درآمد و هزینه‌ شهرداری ها نظارت کنند

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت نظارت بر عملکرد مالی شهرداری‌ها گفت: به دلیل کاهش نظارت، شاهد بروز پرونده‌های تخلفاتی بودیم، این امر موجب کاهش اعتماد عمومی مردم می شود. باید نظارت بردرآمدها و هزینه‌های شهرداری مورد توجه باشد.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نخستین جلسه شورای اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید با تقویت رویکرد پیشگیرانه مانع بروز تخلفات شد و با ساز و کارهای نظارتی دقیق بر وضعیت مانع بروز هرگونه تخلفات در شهرداری‌ها شویم.

معتمدیان بیان کرد: تقویت مسائل فرهنگی و توجه به رویکرد اقتصادی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید فعالیت‌های اقتصادی منجر به درآمدزایی شود.

او ادامه داد: حاشیه نشینی از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه و تدابیری اندیشیده شود تا مانع گسترش آن شده و وضعیت نابسامان و زیرساختی این مناطق حل و فصل شوند. همچنین حل مسائل حاشیه‌ای، تکدی گری و معتادان متجاهر از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مباحث فرهنگی نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا یکی از چالش‌های ما تهاجم فرهنگی است و باید بازنگری مهندسی در مورد مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و بر اسلس برش‌های فرهنگی هر منطقه تدابیری سنجیده شود.

معتمدیان بیان کرد: رویکرد دولت رفع محرومیت زدایی و توجه به مناطق کمتر برخوردار است و در آذربایجان‌غربی نیز بر این مساله متمرکز شده و بر اساس مطالعات علمی در راستای تحقق عدالت اجتماعی باید برنامه‌ریزی جدی انجام گیرد.

او تاکید کرد: پیشران برنامه‌های دولت، توجه به موارد اقتصادی است تا شاهد رشد و پیشرفت و ایجاد اشتغال باشیم و بتوانیم شرایط خوبی را در جامعه فراهم کنیم.

استاندار بیان کرد: شهرداری‌ها باید در بحث تولید ثروت و ایجاد اشتغال نقش آفرین باشد و در این راستا نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در این جلسه با رای گیری اعضای شوراهای اسلامی استان، رسول اصغرزاده به عنوان رییس شورای اسلامی آذربایجان‌غربی انتخاب شد.

کد خبر 23105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha