تلاش قاچاقچیان برای فرستادن مهاجران کرد به اروپا از طریق مرز روسیه

سرویس جهان- قاچاقچیان بعد از ناامید شدن از فرستادن مهاجران کرد از طریق مرز بلاروس-لهستان به اروپای غربی، اکنون تلاش می کنند مهاجران را به رفتن به فنلاند از طریق مرز روسیه ترغیب کنند.

به گزارش کردپرس، هزاران تن از کردهای عراق که به دنبال مهاجرت به اروپا هستند و نتوانستند از طریق مرز بلاروس-لهستان وارد حوزه اتحادیه اروپا شوند، به عراق باز گشته اند.

اما نشریه بریت بارت با اشاره به تجارت پرسود قاچاق مهاجران به اروپا، از تلاش قاچاقچیان برای ایجاد مسیر دیگری برای فرستادن مهاجران کرد به اروپا خبر داد.

بر اساس گزارش این نشریه، سرویس امنیتی کشور فنلاند از تبلیغات گسترده قاچاقچیان در شبکه های اجتماعی برای رفتن به از طریق مرز روسیه-فنلاند خبر داده و هشدار داده است ممکن است به زودی مهاجران در مرز میان روسیه و فنلاند برای رفتن به اروپای غربی تجمع کنند.

روزنامه Hufvudstadsbladet فنلاند به نقل از کارشناسان حوزه رسانه و تبلغیات، از فعال شدن جدی قاچاقچیان در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ مهاجرت به اروپا و ترغیب شهروندان کرد برای رفتن به روسیه خبر داده است.

با این حال، کشور فنلاند تهدید کرده است در صورت ورود مهاجران به مرزهای این کشور از طریق روسیه، مرز خود را به روی روسیه خواهد بست.

کد خبر 23121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha