دولت اقلیم کُردستان نسبت به تصویب قانون استقراض در مجلس نمایندگان عراق ابراز نگرانی کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دولت اقلیم کُردستان در اطلاعیه ای، نگرانی و عدم رضایت خود از تصویب قانون استقراض در مجلس نمایندگان عراق را اعلام و تاکید نمود در آیندهای نزدیک موضع رسمی و متحد اقلیم کُردستان اعلام می‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی کردستان 24 متن اطلاعیه دولت اقلیم کُردستان در خصوص تصویب قانون استقراض در مجلس نمایندگان عراق علیرغم مخالفت شدید کردها به شرح زیر است.

دولت اقلیم کُردستان، ضمن تقدیر از موضع متحد نمایندگان اقلیم کُردستان در مجلس نمایندگان عراق، که پنجشنبه ٢٢ آبان ١٣٩٩، نسبت به تصویب قانون جبران کسری مالی (ستقراض) در مجلس نمایندگان عراق ابراز داشتند و با اکثریت آرا و بدون توجه به مبانی توافق و در نظرگرفتن نگرانی‌های مردم کُردستان تصویب شد، نگرانی و عدم رضایت خود را نسبت به تصویب این قانون اعلام می‌دارد.

دولت اقلیم کُردستان به طور مداوم و همیشه، برای حل مشکلات بر مبنای قانون اعلام آمادگی کرده است. پس از آغاز به کار کابینه نهم دولت اقلیم نیز، بارها حُسن نیت خود را ابراز داشته و هیئت‌‌هایی به بغداد اعزام کرده است و تفاهمات و توافقاتی میان دولت اقلیم و دولت‌های فدرالی سابق و کنونی صورت گرفته و دولت اقلیم همیشه تعهدات قانونی خود را در مقابل تامین حقوق و امتیازات قانونی مردم کُردستان اجرا نموده است.

به همین دلیل ما در حالی که از حقوق مشروع مردم کُردستان دفاع می‌کنیم، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ستم به مردم کُردستان به کار خواهیم بست. قرار است در آیندهای نزدیک نشست روسای سه گانه اقلیم کُردستان و نمایندگان اقلیم کُردستان در دولت فدرالی برگزار شود و موضع رسمی و متحد اقلیم کُردستان اعلام شود.

کد خبر 232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha