توسعه زیرساخت‌ها و احیای آثار تاریخی منجر به پیشرفت صنعت گردشگری می شود

سرویس کردستان - مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری استان، باید توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای آثار تاریخی مورد توجه باشد.

به گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان در جلسه‌ای که با حضور دبیر ستاد هماهنگی سفرهای وزیر و ریاست جمهوری به استان‌های کشور در سنندج برگزار شد، از برنامه‌ریزی و بررسی پروژه‌های مختلف دارای اولویت در حوزه‌های مرتبط با این اداره کل برای تصویب در سفر آتی ریاست جمهوری به استان خبر داد.

وی اظهار کرد: در راستای احیای بناهای تاریخی و گردشگری اقداماتی انجام شده است، اما باید بیش از گذشته به این موضوع پرداخته و توجه شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان افزود: طرح‌های احداث شده در 3 حوزه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی استان، نقش مهمی ایفا کنند و باید برای سفر آتی رئیس جمهور و وزیر به استان طرح‌های بهتری مطرح و مصوب شود.

گویلیان ادامه داد: موزه مفاخر ایران زمین و احیای منظر فرهنگی تاریخی منطقه جهانی هورامان از جمله اولویت‌های این اداره‌کل است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی یادآور شد: بسیار خرسندیم که بعد از ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه معرفی و ارتقای صنایع‌دستی استان و افزایش جایگاه صنعت‌گران صنایع‌دستی منطقه صورت گرفته است اما این موضوع کافی نیست بر همین اساس باید اقدام‌های به مراتب بهتر و گسترده برای صنایع‌دستی استان انجام شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان ساماندهی فضای تولیدی کلاش‌بافی در شهر مریوان را از اولویت‌های دیگر این این اداره کل برشمرد و بیان کرد: بافنده‌های کلاش با هدف افزایش اشتغال و تسهیل و تسریع در روند تولید کلاش مورد حمایت ویژه قرار خواهند داشت و برای این منظور توسعه زیرساخت‌های کلاش بافی در مریوان در اولویت قرار خواهد داشت.

گویلیان با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر صنعت‌گر در شهرستان مریوان مشغول به فعالیت هستند، گفت: خوشبختانه تولیدات صنعت‌گران این شهرستان به کشورهای عراق، ترکیه و... صادر می‌شود که لازم است اقدام‌های حمایتی بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌‍ریزی و توسعه زیرساخت‌ها در تمامی بخش‌ها، زمینه لازم برای حضور حداکثری گردشگران در استان فراهم شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان افزود: برنامه‌ریزی و اقدام‌های لازم برای جذب اعتبار در سفر آتی رئیس جمهور و وزیر میراث‌فرهنگی به کردستان برای توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های طبیعت‌گردی و گردشگری سلامت نیز با جدیت پیگیری و مدنظر خواهد بود.

کد خبر 23204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha