جدا شدن یک عضو ارشد HDP برای تأسیس یک جنبش سیاسی جدید کُردی

سرویس ترکیه - آیهان بیلگن نماینده و شهردار سابق HDP برای تأسیس یک جنبش سیاسی جدید کُردی از این حزب جدا می شود.

به گزارش کردپرس، آیهان بیلگن نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و شهردار سابق قارص اعلام کرد که برای تأسیس یک جنبش سیاسی جدید محافظه کار کُردی از این حزب جدا خواهد شد.

بیلگن در یک گفتگوی تلویزیونی در شبکه خبرترک اعلام کرد که به دلیل بهتر پرداختن به مشغله های سیاسی و اجتماعی اش ناچار است از HDP جدا شود. او همچنین گفت که نمی خواهد بیان اندیشه هایش که با نیت خیر آنها را به زبان آورده است باعث ایجاد تنش های جدید در جامعه شود، به همین دلیل بهتر است از این حزب جدا شود.

او در پاسخ به این که آیا به دنبال تأسیس حزب جدیدی است، گفت: «ما بیشتر یک جنبش سیاسی هستیم که هنوز نمی دانیم آیا به حزب تبدیل خواهد شد یا نه. اما آنچه که مسلم است HDP یک حزب سیاسی چپگرا است. ما به رأی دهندگان محافظه کار راستگرای کُرد می اندیشیم.»

بیلگن در پاسخ به این که آیا حزب مورد نظر او در جایی بین HDP و حزب عدالت و توسعه (AKP) قرار دارد، گفت که بیش از این که این موضوع برای او و دوستانش مهم باشد، آنها به عنوان یک جنبش دموکراتیک در پی برقراری عدالت اجتماعی هستند. زیرا فقر و نابرابری در توزیع درآمد تأثیر ویژه ای در آینده سیاسی ترکیه خواهد داشت.

کد خبر 23223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha