اولتیماتوم بلاروس به مهاجران کرد

سرویس جهان- دولت بلاروس به مهاجرانی که بیشتر آنها کرد عراق هستند گفته است یا باید به لهستان بروند و یا به عراق بازگردند.

به گزارش کردپرس، نشریه migration info که به بررسی وضعیت مهاجران می پردازد از اولتیماتوم دولت بلاروس به مهاجران خبر داده است. دولت بلاروس به مهاجران در این کشور گفته است یا باید وارد لهستان شوند و یا راه کشور خود را در پیش بگیرند.

هزاران تن از کرهای عراقی طی ماه های گذشته به امید رفتن به اروپای غربی، ویزای توریستی بلاروس را دریافت کردند تا بتوانند از طریق مرز لهستان وارد اتحادیه اروپا شوند. با این حال، سخت گیری های لهستان و حمایت اتحادیه اروپا از این کشور در مقابل ورود مهاجران، بیشتر کردهای عراقی را مجبور کرد به کشورشان باز گردند.

این نشریه گفته است هنوز بیشتر از 1000 تن از مهاجران که بیشتر آنها کرد هستند در داخل مرزهای بلاروس و در سوله هایی زندگی می کنند.

این نشریه از اولتیماتوم دولت بلاروس به مهاجران برای ترک این کشور خبر داده است. دولت به مهاجران گفته است یا باید از مرز بلاروس خارج و به لهستان بروند و یا به کشورشان باز گردند.

مهاجران به این نشریه گفته اند دولت لهستان با استقرار تعداد زیادی از نیروهای امنیتی راه را به روی عبور مهاجران از مرز بلاروس بسته است و آنها چاره ای جز بازگشت به کشورشان ندارند.

کد خبر 23242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha