بیانیه کاخ سفید درباره سفر برت مک گورک به اربیل و بغداد

سرویس جهان- کاخ سفید درباره سفر مسئول هماهنگی امور خاورمیانه در شورای امنیت نوشت: برت مک گورک در دیدار با مقامات در اربیل و بغداد، تعهد رئیس جمهور آمریکا به نتیجه مذاکرات استراتژیک میان آمریکا و عراق را مورد تاکید قرارداده و تاکید کرده است نیروهای آمریکایی در نقش رزمی در عراق حضور نخواهند داشت.

به گزارش کردپرس، برت مک گورک، مسئول هماهنگی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا، در دور روز گذشته با مقامات عراق و اقلیم کردستان در بغداد و اربیل دیدار و گفتگو کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای هدف از دیدار دو روزه با مقامات عراق از جمله برهم صالح، رئیس جمهور عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور و محمد حلبوسی، رئیس پارلمان عراق در بغداد و گفتگو با نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در اربیل را مشورت با مسئولان امنیتی و سیاسی این کشور بر سر مسائل مختلف عنوان کرده است.

کاخ سفید در ادامه از اعلام پایبندی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به نتایج مذاکرات استراتژیک میان آمریکا و عراق از سوی برت مک گورک خبر داده و گفته است او تاکید کرده است که بعد از این هیچ نیروی نظامی آمریکا در نقش رزمی در عراق حضور نخواهد داشت.

کاخ سفید علت تغییر نقش نیروهای آمریکا در عراق را پیشرفت های چشمگیر نیروهای امنیتی عراق، شامل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در مبارزه با داعش عنوان کرده است.

کاخ سفید تاکید کرده است نیروهای باقی مانده ائتلاف مبارزه با داعش در عراق به دعوت دولت این کشور حضور خواهند داشت و ماموریت آنها به ارائه مشاوره نظامی و کمک به نیروهای عراقی در جلوگیری از بازگشت دوباره داعش محدود خواهد بود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، برت مک گورک همچنین یکصدمین سالگرد تاسیس کشور عراق را به مردم این کشور تبریک گفته و بر انجام تعهدات درازمدت آمریکا در قبال عراق، بر اساس چارچوب توافق استراتژیک میان دو کشور تاکید کرده است.

کد خبر 23269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha