اسکان 3 هزار آسیب‌دیده اجتماعی در گرمخانه‌های سنندج

سرویس کردستان - مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: از اول آبان ماه امسال تا کنون بیش از 3 هزار نفر از آسیب‌دیدگان اجتماعی در گرمخانه‌های شهرداری اسکان داده شده‌اند.

به گزارش کرد پرس، صلاح‌الدین وکیلی گفت: همزمان با شروع فصل سرما از آبان ماه امسال اسکان شبانه آسیب‌دیدگان اجتماعی در سطح شهر سنندج آغاز شده و به صورت میانگین شبانه 50 نفر از این افراد در مراکز این شهرداری اسکان داده می‌شوند.

وی به فعالیت 2 گرمخانه آقایان و بانوان در خیابان 17 شهریور سنندج اشاره کرد و اظهار کرد: در کنار این دو مرکز مراکز ترک اعتیاد بانوان نیز جنب همین مرکز فعالیت می‌کند و بانوان اعتیادی که در سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند با حکم دستگاه قضا برای درمان از دام اعتیاد به این محل انتقال داده می‌شوند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج افزود: مرکز نگهداری افراد متکدی نیز برای بانوان و آقایان در خیابان انقلاب فعال است و به صورت مستمر براساس رسالت ذاتی این شهرداری اقدام به جمع‌آوری این افراد از سطح شهر می‌کند.

وکیلی با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی وجود متکدیان در معابر سطح شهر است که بعضاً موجب نارضایتی شهروندان می‌شود، ادامه داد: در راستای کاهش پدیده زشت تکدیگری در سطح شهر طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان بصورت مستمر اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: از اول دی ماه کار اسکان آسیب‌دیدگان اجتماعی در سطح شهر آغاز شده و تا کنون به صورت میانگین 3 هزار نفر اسکان و با کمک خیرین یک وعده غذای گرم به صورت شبانه دریافت کرده‌اند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج با تقدیر از همراهی مردم به ویژه خیرین در تامین غذای افراد آسیب‌دیده اجتماعی که در مراکز اسکان شهرداری سنندج اسکان داده می‌شوند، بیان کرد: خیرین در موضوع پتو و لباس گرم نیز به صورت ویژه در این بازه زمانی کمک حال مجموعه شهرداری سنندج بوده‌اند که جای تقدیر دارد.

وکیلی گفت: ظرفیت لازم برای اسکان آسیب‌دیدگان اجتماعی در سنندج فراهم شده اما با این وجود برخی از این افراد با توجه به اینکه شب‌ها اقدام به جمع‌آوری ضایعات می‌کنند رغبت چندانی به اسکان در گرمخانه‌ها ندارند.

وی اظهار کرد: مردم می‌توانند از طریق شماره 137 افراد معتاد و آسیب‌دیدگان اجتماعی را که در سطح شهر هستند به شهرداری معرفی تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنیم.

کد خبر 23281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha