ماندن در سوریه برای استراتژی آمریکا در خاورمیانه مهم است

سرویس سوریه-یک‌ نویسنده کُرد سوری گفت:توافق روسیه و دولت مرکزی با کُردها نامشخص است چرا که آمریکا در سوریه حضور دارد و با کُردها در ارتباط است و این برای آن‌ها یک اشکال است.

نسعان صالح سیاستمدار و پژوهشگر کُرد حوزه سیاست و فلسفه در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به دورنمای گفت‌وگو میان دمشق و اداره خودگردان ، اظهار کرد:در خصوص این مسئله چند روز پیش نشستی در کوبانی برگزار شد و من هم در آن شرکت کردم.مسئولان مجلس دموکراتیک سوریه می‌گویند که دولت مرکزی به خواسته‌های آنان توجه نمی‌کند.

وی افزود: هم روسیه و هم دمشق می‌خواهند که کُردها تسلیم دولت مرکزی شوند و این سیاست آن‌ها برای این منطقه است.دولت می‌خواهد که وضعیت به قبل از سال ۲۰۱۱ بازگردد و سیاست‌های سابق خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد:الهام احمد چند بار به روسیه سفر کرده و با وزیر امور خارجه سوریه نشسته است و می‌گوید که مسکو بیش از گذشته به آن‌ها گوش می‌دهد اما هنوز هیچ آینده روشنی وجود ندارد چرا که قدرت‌های مختلفی مانند آمریکا و روسیه و ترکیه و ایران در سوریه حضور دارند و مشخص نیست که سیر حوادث به کدام سمت می‌رود.

این سیاستمدار کُرد خاطرنشان کرد:توافق روسیه و دولت مرکزی با کُردها نامشخص است چرا که آمریکا در سوریه حضور دارد و با کُردها در ارتباط است و این برای آن‌ها یک اشکال است.

نسعان صالح تصریح کرد:آمریکا از سوریه خارج نمی‌شود.کسانی مانند مایز کوپلان در کتاب خود اهمیت فراوانی به سوریه می‌دهد و کسینجر هم در سال ۱۹۷۳ به اهمیت سوریه برای آمریکا به دلیل هم مرزی با اسراییل اشاره می‌کند و می‌گوید اگر می‌خواهی در خاورمیانه بمانی باید در دمشق حضور داشته باشید.

کد خبر 23289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha