تاثیر بحران اقتصادی بر کم رنگ شدن ناسیونالیسم در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- میدل ایست آی به نقل از دانشجویان معترض در اقلیم کردستان از کم اهمیت شدن مسائلی مانند ناسیونالیسم به دلیل وضعیت وخیم اقتصادی و ناامید شدن مردم از احزاب سیاسی موجود در این منطقه گزارش داد.

به گزارش کردپرس، اعتراضات دانشجویان اقلیم کردستان پس از وقفه ای کوتاه از سر گرفته شده است. این در حالی است که دولت اقلیم کردستان قول داده بودجه ای به عنوان کمک هزینه تحصیلی دانشجویان اختصاص دهد.

وبسایت خبری میدل ایست آی از دانشجویان و معترضان نقل کرده است که اعتراضات کنونی با اعتراضاتی که سال های پیش صورت می گرفت تفاوت دارد زیرا این اعتراضات به صورت خودجوش صورت گرفته و معترضان اجازه نمی دهند هیچ جریان سیاسی و حزبی از آن به سود خود بهره برداری کند.

برهم علی، دانشجوی مطالعات فلسفه و فرهنگ درباره تفاوت اعتراضات کنونی با تظاهراتی که سال های گذشته به درخواست احزاب صورت می گرفت گفت: نسل جدید کردهای عراق اهمیتی به احزاب سیاسی نمی دهد. ما 30 سال تجربه را پیش چشم خود داریم؛ ما معتقد هستیم که این احزاب سیاسی هیچ تغییری ایجاد نخواهند کرد.

این نشریه به این مسئله نیز اشاره کرده است که معلمان، کارمندان در گذشته کمبودها را تحت عنوان حمایت از میهن پرستی و یا «کوردایتی» تحمل می کردند اما آنها اکنون به دنبال دریافت حقوق خود هستند و شعارهای میهن پرستانه خریدار زیادی ندارد.

یکی از دانشجویان معترض به این نشریه گفته است ما دیگر به شعارهای ناسیونالیستی که احزاب برای مدیریت ما به کار می بردند اهمیت نمی دهیم. یکی از نشانه های تغییر در تظاهرات های اخیر حمایت دانشجویان سایر مناطق عراق از جمله بغداد از این اعتراضات بود.

او معتقد است« ما قبل از این که عرب یا کرد باشیم، انسان هستیم».

کد خبر 23368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha