برگزاری روز مزرعه «کشت مکانیزه نخود پاییزه» در ثلاث باباجانی

سرویس کرمانشاه _ مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری روز مزرعه «کشت مکانیزه نخود پائیزه» در سطح  80 هکتار از اراضی روستای هلول شهرستان ثلاث باباجانی با حضور بیش از ۹۰ نفر از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ کوروش مهرابی افزود: با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همکاری مدیریت های زراعت، جهادکشاورزی شهرستانها، ترویج کشاورزی استان و معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم سرارود برنامه های متعدد ترویجی و آموزشی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای استان برنامه ریزی شد.

وی افزود: برگزاری روز مزرعه یکی از روشهای ترویجی است که در نقاط مختلف استان به صورت مداوم به منظور انتقال دانش به بهره برداران به صورت عملی و در عرصه های کشاورزی اجرا می شود.

مهرابی تصریح کرد: در تمام طول سال زراعی و در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت اینگونه برنامه ها را برگزار کرده و از این طریق در راستای مجهز کردن کشاورزان به علوم روز تلاش می کنیم.

مهرابی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته مجموع سطوح زیر کشت مکانیزه نخود پاییزه در شهرستان ثلاث باباجانی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها فقط ۲۵ هکتار بوده که این سطح در سال زراعی جاری با تلاش همکاران ما در مراکز جهادکشاورزی شهرستان این شهرستان و همراهی کشاورزان پیشرو به ۱۸۰ هکتار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری کارگاه های آموزشی، روز مزرعه و ترویج استفاده از دستگاههای کارنده مدرن سطح نخود مکانیزه در سنوات آینده رشد قابل توجهی پیدا کند.

گفتنی است در این مراسم دکتر رضا حق پرست عضو هیئت علمی و استادیار معاونت موسسه تحقیقات دیم سرارود به عنوان مدرس به صورت عملی به بیان تجارب و دست آوردهای علمی و تجارب خود در زمینه کشت حفاظتی و نخود مکانیزه با استفاده از ارقام اصلاح شده؛ پرداخت.

همچنین پس از آموزش نحوه تنظیم دستگاهای کارنده، کشاورزان از نزدیک نحوه کاشت نخود مکانیزه را در سطح ۸۰ هکتار ملاحظه و سوالات و ابهامات خود را با استاد برنامه مطرح و پاسخ لازم را دریافت نمودند.

کد خبر 23375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha