خروجی پژوهش‌های کاربردی توسعه کشور را به دنبال دارد

سرویس کردستان - رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه پژوهش عامل پویایی مراکز علمی و دانشگاهی است، گفت: خروجی پژوهش‌های کاربردی منجر به توسعه در بخش‌های مختلف جامعه می‌شود.

به گزارش کرد پرس، یعقوب احمدی در اختتامیه هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور کردستان که در فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه لازمه هر فعالیتی در بخش‌های مختلف انجام مطالعه و پژوهش است، گفت: امروزه حلقه مفقوده بیشتر فعالیت‌های اجرایی کشور مربوط به بخش پژوهش و تحقیق است.

وی اظهار کرد: بی‌شک کارهای پژوهشی زیادی در طول سال توسط پژوهشگران انجام می‌شود ولی آنگونه باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد و کاربردی نمی‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان افزود: علیرغم همه مشکلات و کم توجهی‌هایی که به بخش پژوهش می‌شود پژوهشگران هیچ گاه در این عرصه امید و انگیزه خود را از دست ندادند و با عشق و علاقه به تحقیق می‌پردازند.

احمدی کمیت‌گرایی را یکی از آسیب‌های بخش پژوهش عنوان کرد و ادامه داد: در کنار کمیت باید کیفیت آثار پژوهشی هم مورد توجه باشد که خوشبختانه اساتید دانشگاه پیام نور استان در این رابطه تاکنون عملکرد مطلوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه هنوز جایگاه و ارزش پژوهش برای بخش‌هایی از جامعه شناخته شده نیست، یادآور شد: تصمیم گیران و مدیران اگر به بخش پژوهش اهمیت دهند قطعا در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای پروژه‌ها موفق‌ترعمل خواهند کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه ارتقای علمی اساتید دانشگاه پیام نور نشان از عملکرد مطلوب آنها در حوزه پژوهشی است، بیان کرد: طی چند سال اخیر با افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد هم شاهد رشد قابل توجهی از پایان‌نامه‌ها و مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه هستیم.

اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور کردستان 19 عنوان تالیف و ترجمه داشتند که از جمله آنها می‌توان به بنیان های فرهنگی سیاست(دفتر اول تاملات نظری) تالیف دکتر یعقوب احمدی، مقدمه ای بر بیولوژی و بیو تکنولوژی گیاهی تالیف دکتر فواد فاتحی، ریوی بی ناز و راوچی فیلباز تالیف دکتر هادی یوسفی، برنامه ریزی و نظارت راهبردی تالیف دکتر فریدون احمدی، کمک به به فرزندان دارای ناتوانی های یادگیری زبان محورترجمه دکتر بهزاد احمدی اشاره کرد.

بیوشیمی کروماتین و زیست شناسی مولکولی پیشرفته از آثار تالیفی دکتر شهریار سعیدیان، مقدمه ای بر ترانه های کار در مناطق کردنشین اثر دکتر حسین محمد زاده و دکتر جمال خسروی از دیگر تالیفات اساتید دانشگاه پیام نور استان است که در این مراسم به معرفی این آثار پرداخته شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دکتر شهریار سعیدیان، دکتر مختار فتحی، دکتر حامد شیری و دکتر علی خدایی پژوهشگران برگزیده کشوری دانشگاه پیام نور استان تجلیل شد.

کد خبر 23387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha