عضو ارشد حزب دمکرات کردستان: در تفاهم ما با جریان صدر، پیشرفت به وجود آمده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد: تفاهمات با جریان صدر بیش از تفاهم با چارچوب هماهنگی، پیشرفت داشته است.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "عرفات کرم" عضو تیم مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان در بغداد، در این باره گفت: چارچوب هماهنگی به دلیل مشغول بودن به پیگیری نتایج انتخابات، هیچ برنامه ای تاکنون ارائه نکرده است. اما جریان صدر از طریق توییت های سید مقتدی صدر، برنامه مشخصی را ارائه کرده است و به نظر می رسد توییت های صدر به ویژه درباره مسائلی مانند سلاح نیروهای غیر رسمی، گروههای مسلح، دخالت خارجی و غیره توسط شخص ایشان تدوین شده است. بنابراین ما در زمینه تفاهم با جریان صدر، یک گام به جلو برداشته شده ایم و حتی عده ای بر این باورند که به دنبال دستیابی این جریان به اکثریت کرسی ها، ما یک گام به آن نزدیکتر شده ایم. این در حالی است که چنین برداشتی اشتباه است. زیرا ما با جریان صدر، قبل از انتخابات تفاهماتی داشته ایم و این تفاهمات پیشرفته تر و گسترده تر خواهد شد و ما در تعامل با آنها در مراحل پیشرفته ای هستیم.

عرفات کرم افزود: ما نمی خواهیم بمباران شویم. چه کسی ما را بمباران می کند؟ جریان صدر یا چارچوب هماهنگی؟ در شنگال چه اتفاقی در حال روی دادن است؟ چه کسی به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کمک می کند؟

عرفات کرم تصریح کرد: ما نمی خواهیم شخصی از خارج از عراق بیاید و وزرای دولت را تعیین کند. بلکه می خواهیم تصمیم گیری در این باره در داخل عراق انجام گیرد.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد: چارچوب هماهنگی به ما بسیار نیازمند است. اما هر روز ما را مورد حملات رسانه ای قرار می دهد و دولت اربیل را "داعشی" و "صهیونیست" می داند و ادعا می کند که اقلیم کردستان، بودجه بصره را غارت کرده است. این در حالی است که ما با آنها در راستای منافع کشور در حال مذاکره هستیم و آنها به اشتباهاتشان اذعان کرده اند و ما از آنها برای گشودن صفحه جدیدی قبل از چند پاره شدن کشور و همچنین آغاز اداره کشور به صورت مشترک توسط سه جریان هویتی کردها، شیعیان و اهل سنت بدون کنار گذاشتن هیچ کدام از آنها دعوت کرده ایم.

کد خبر 23417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha