مردمی سازی، بسترساز تحقق عدالت آموزشی است

سرویس کرمانشاه _ دکتر یوسف نوری با تاکید بر مردمی سازی گفت: مردم سازی در آموزش و پرورش بسترساز حکمرانی خوب و عدالت آموزشی است.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: صاحب نظران معتقدند آموزش و پرورش مهم ترین کانون تربیت نیروی انسانی است و توفیق همه کشورها در سایه تربیت نیروی انسانی است.

وی یادآور شد: تکنولوژی و ابزار، قطعا در شتاب بخشیدن به توسعه کشورها نقش داشته اند اما انسان هوشمند و متعهد نقش محوری در پیشرفت را عهده دار است.

نوری تاکید کرد: در مراکز پژوهشی باید پژوهش های کاربردی و مفید پرداخته شود و تنها به حوزه نظری اکتفا نکنند تا بتوانند گره ای از مشکلات کشور باز کنند.

وی با اظهار تاسف از حادثه تصادف دانش آموزان و ابراز همدردی با والدین آن ها؛ عنوان کرد: دانش آموزان آسیب دیده اکنون از بیمارستان مرخص شده اند و در منزل هستند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به ضرورت تبدیل به احسن کردن اماکن آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با درآمد حاصل از فروش یک مدرسه واقع در خیابان اصلی، می توان دو مکان آموزشی بسیار مجهزتر از واحد قبلی ساخت که متاسفانه این کارها کمتر صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی دانش آموزان با دنیای پیرامون عنوان کرد: متاسفانه دانش آموزان ما با فضای صنعت و تولید چندان آشنا نیستند و باید این آشنایی صورت بگیرد.

نوری در بخش دیگری از سخنانش بر مدرسه محوری در نظام آموزشی تاکید کرد و گفت: باید اختیارات لازم به مدیران مدارس داده شود تا آن ها بتوانند با آزادی عمل بیشتری به فعالیت بپردازند.

وی با تجلیل از خدمات معلمان در ایام کرونا، عنوان کرد: منزل معلمان در ایام کرونا تبدیل مدرسه شد و آن ها تبلت‌های شخصی خود و یا فرزندشان را در اختیار امر آموزش قرار دادند تا دانش آموز از علم آموزی عقب نماند.

کد خبر 23464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha