آمریکا و روسیه موافق مذاکره اداره خودگردان با دمشق هستند

سرویس سوریه-یکی از اعضای هیات رییسه مجلس دموکراتیک سوریه، گفت:مواضع مثبت از سوی جامعه بین المللی برای حمایت از مذاکرات اداره خودگردان با دولت سوریه وجود دارد.

به گزارش کُردپرس، یک مقام در شورای دموکراتیک سوریه (SDC) روز پنج شنبه گفت که طرف های بین المللی مانند ایالات متحده و روسیه موضع "مثبت" خود را نسبت به انجام مذاکرات مجلس دموکراتیک سوریه با دولت سوریه ابراز کردند.

در اواخر نوامبر، هیاتی از SDC از مسکو، پایتخت روسیه بازدید کرد و طی آن با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

بر اساس بیانیه ای که پس از این دیدار از سوی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، در این نشست حل و فصل سیاسی در سوریه با تمرکز بر شمال شرق این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیهانوک دیبو، یکی از اعضای هیات رئیسه نیروهای دموکراتیک سوریه، گفت که شورای دموکراتیک سوریه جدیات مقامات روسی برای مذاکره با دولت سوریه را درک کرده است.

دیبو به رسانه‌های شمال سوریه گفت، ایالات متحده نیز در رابطه با این مذاکرات نظر مثبتی داشته و شرایط عینی برای گفتگو تقریباً آماده است.

وی گفت که SDC آماده گفت و گو با دمشق در چارچوب ثبات ملی، از جمله به رسمیت شناختن اداره خودمختار به عنوان یک راه حل عادلانه برای همه طرف های سوری است.

روز چهارشنبه، SDC طی نشستی که در مرکز فرهنگ و هنر رقه برگزار شد، سیاستمداران شهر رقه را در جریان آخرین تحولات سیاسی منطقه قرار داد.

دیبو گفت که مبنای راه حل "بحران سوریه" یک راه حل سیاسی مطابق با قطعنامه بین المللی ۲۲۵۴ در مورد انتقال سیاسی در سوریه است.

قطعنامه ۲۲۵۴ در پایان سال ۲۰۱۵ صادر شد و بر آتش بس فوری در سوریه، آغاز مذاکرات سیاسی و برگزاری انتخابات ظرف ۱۸ ماه تاکید کرد.

این اعضای نهاد ریاست SDC گفت: چندین طرف منطقه ای و بین المللی چشم انداز قطعنامه بین المللی را پذیرفته اند و هیچ یک از آنها تصمیمی مغایر با قطعنامه مذکور صادر نکرده اند و دیدار با روسیه نیز تایید قطعنامه توسط آنهاست.

کد خبر 23489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha