تفاهم نامه همکاری توانمندسازی زندانیان زن آزاد شده در آذربایجان غربی امضا شد

سرویس آذربايجان غربي- در راستای کمک به توانمندسازی زندانیانِ زن آزاد شده و خانواده های زندانیانی که سرپرست آنها در زندان بسر می برد تفاهمنامه همکاری مابین اداره کل زنان و امور خانواده استانداری و اداره کل زندانها اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی امضا شد.

به گزارش کردپرس، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در جلسه امضای این تفاهمنامه ضمن قدردانی از آزسازی و ایجاد فضاهای تازه در اندرزگاه نسوان و فعالیتهای صورت گرفته هدف از انعقاد این تفاهم نامه را حل مشکلات زندانیان زن در حین حبس و پس از آن دانست.

او افزود: سعی داریم با ایجاد مرکزی، موجبات اشتغال زنان زندانی و خانواده های آسیب دیده را فراهم کنیم. با حمایت از فعالیتهای کارآفرینی بانوان خصوصا در عرصه مشاغل خانگی ، بازاریابی و عرضه محصولات و صنایع تولیدی بانوان زندانی در اندرزگاه نسوان زندان مرکزی ارومیه، شناسایی بانوان توانمند زندانی دارای مهارت و تخصص همچنین مهارت آموزی و حرفه آموزی و تولید محصولات باکیفیت و ایجاد درآمد برای این قشر از جامعه حمایت کنیم.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گفت: زندان محل اصلاح و تربیت است ولی فضایی که زندانی در آن تحمل حبس می کند اگر مناسب باشد و کارهای فرهنگی و اصلاح و تربیتی به خوبی انجام شود برای جلوگیری از آسیب های روحی و روانی و بازگشت سعادتمندانه بسیار اثر بخش خواهد بود.

علیلو تاکید کرد: امیدواریم با راه اندازی مرکزی که برای اشتغال ، آموزش و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی زندانیان زن آزاد شده و خانواده زندانیان انجام خواهد شد، از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود و این مهمترین موضوع از مفاد این تفاهم نامه است.

مدیر کل زندان های استان نیز به نقش توانمندسازی زندانیان زن و خانواده زندانیان در عدم بازگشت مجدد به زندان ها اشاره کرده و گفت: زندانیانی که از حمایت های مراکز حمایتی و نهاد های مربوط بهره مند می شوند بازگشتی کمتر از ۴ درصد به زندان دارند.

بروجنی تصریح کرد : در حال حاضر ۱۶ انجمن در سطح استان ۳۵۰۰ خانواده زندانی را تحت پوشش دارند که با کمک خیرین به خانواده های زندانیان نیازمند کمک می کنند.

وی افزود : مرکز مراقبت به تنهایی قادر به تحت پوشش قرار دادن و توانمندسازی زندانیان و خانواده آنها نیست و لزوم همکاری سایر نهاد های حمایتی ، گروه های جهادی مورد نیاز است.

کد خبر 2354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha