جدال ارقام در شهرداری ایلام / کارگران همچنان حقوق معوق دارند

سرویس ایلام - پس از آرامش نسبی در شورای شهر ایلام و بازگشت به روال عادی، این روزها جدال ارقام در شهرداری ایلام شکل گرفته که ورود جدی دستگاه های نظارتی و شفاف سازی بدون ملاحظه برای افکار عمومی را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهرداری ایلام مدتی است که با سرپرستی خالق منصوری اداره می شود و در این مدت به خاطر رسیدگی به پرونده های شهردار پیشین حسابهای آن مسدود بود و بسیاری از کارگران شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری ایلام حقوق معوق داشته و در این ایام سختی و گرانی با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند.

سرپرست شهرداری ایلام طی یک ویدیو که برای گزارش عملکرد سه ماهه خود منتشر کرده بود به برخی ارقام اشاره کرده است که با واکنش طالب صادقیان شهردار پیشین ایلام مواجه شد.

خالق منصوری در این ویدیو ضمن برشمرد مشکلاتی عمومی که بر سر راه شهرداری در این چند ماه بوده است، در خصوص بدهی های شهرداری می گوید: شهرداری در این مدت بیش از 185 میلیارد بدهکار بود و تمام حسابهای شهرداری مسدود بود که با همراهی دادگستری استان رفع انسداد شد.

وی همچنین اعلام می کند: در این مدت بیش از 36 میلیارد از بدهی شرکتهای خدماتی و فضای سبز که برخی تا شش ماه طلب داشتند و همچنین حقوق و اضافه کار پرسنل شهرداری پرداخت شده است.

همین اظهارات کافی بود تا شهردار پیشین ایلام با انتشار بیانیه ای در خصوص ارقام ذکر شده از عملکرد خود دفاع کند. طالب صادقیان که چندی پیش جهت تصدی دوباره شهرداری ایلام توسط وزارت کشور تایید نشد، در بیانیه خود توضیح داده است: این بدهی ۱۸۵ میلیارد نبوده و مبلغ آن ۲۳۳ میلیارد بوده که مربوط به محکومیتهای حقوقی است که در خصوص تصرف املاک در زمان شهرداران اسبق صادر شده و لیست آنها را حتما در یک کنفرانس رسانه ای منتشر خواهم کرد و به اطلاع عموم خواهم رساند.

صادقیان افزود: همه آن محکومیتها و بدهیها مربوط به قبل از دوران حضور بنده در شهرداری و قبل از سال ۱۳۹۶ بوده است و در دوران ۴ ساله حضور بنده در شهرداری هیچ عمل خلاف قانونی و یا تصرف غیراصولی صورت نگرفته که بار مالی را بر شهرداری تحمیل نماید و محکومیتی صادر شود.

وی همچنین در بند دیگری آورده است: در دوران بنده با همکاری دستگاه قضا با اعمال رای ماده ۴۷۷ حدودا ۱۵۱ میلیارد از این بدهی نقض گردید و ۲۲ میلیارد آن پرداخت شد و ۶۰ میلیارد از این مبلغ باقیمانده بود که برای نقض آن مجددا از طریق ماده ۴۷۷ اقدام کرده بودیم.

شهردار سابق ایلام همچنین ضمن تهدید کسانی که آنها را دستهای پشت پرده تخریب خود خوانده است، تاکید کرده است: ۳۵ میلیارد آن مربوط به خانواده همسر آقایان بود که نقض شد و بخشی از این محکومیتها مربوط به دوران نزدیکان آقایانی هست که با آب و تاب و احساس خاصی موضوع را دنبال میکنند، در برخی دوره های قبلی سوء مدیریت ها و بعضا تعمدا رفتاری در پیش گرفته شده که اقوام برخی مسئولین شهرداری را محکوم نموده و مقروض نمایند.

پر واضح است که وظیفه دستگاه قضا تعیین تکلیف این مواضع است که چند صباح دیگر با یک هیجان رسانه ای تازه به فراموشی سپرده می شوند و چیزی که در این میان شنیده و دیده نمی شود، کارگران و حقوق بگیرانی هستند که ماهها حقوقشان در جدال ارقام شهرداری ایلام پرداخت نشده و اکنون با بدهی های انباشته شده و هزینه های چند برابر شده روزگار می گذرانند و کک وجدان هیچ مسئولی هم نمی گزد.

*یاسر بابایی

کد خبر 23542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha