عضو ارشد جریان صدر: جریانات سیاسی به طور گسترده ای از تشکیل دولت اکثریت حمایت می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد جریان صدر با تأکید بر اصرار این جریان بر تشکیل دولت اکثریت سیاسی به عنوان تنها گزینه برای "نجات" کشور اظهار داشت شمار زیادی از جریانات سیاسی از این دیدگاه حمایت می کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "ریاض المسعودی" در این باره گفت: جریان صدر بر تشکیل دولت اکثریت اصرار دارد و آن را تنها گزینه برای نجات کشور از همه بحران ها و مشکلات چندین ساله می داند.

المسعودی افزود: برخی از جریانات سیاسی از راهکار تشکیل دولت اکثریت حمایت می کنند به همین دلیل پس از تأیید نتایج انتخابات به بزرگترین فراکسیون مجلس خواهند پیوست.

یادآور می شود کاطع الرکابی عضو ارشد ائتلاف دولت قانون به عنوان یکی از اصلی ترین جریانات عضو ائتلاف هماهنگی جریانات شیعه که نتایج انتخابات پارلمانی را مردود می داند از تلاش رهبری این جریان برای تشکیل ائتلافی و توافق درباره ساختار انتخاب نامزدهای سران سه قوه عراق خبر داد.

الرکابی افزود: یک کمیته عالی متشکل از همه جریانات عضو چارچوب هماهنگی با هدف دیدار با جریانات سیاسی از جمله ائتلاف عزم، ائتلاف تقدم و احزاب کرد تشکیل شده است.

به گفته این عضو ارشد دولت قانون، از جمله مسئولیت های این کمیته، دیدار با رهبران جریان صدر است و آنها ابتدا با ائتلاف عزم دیدار کرده اند و به زودی با ائتلاف تقدم، احزاب کرد و جریان صدر نیز دیدار خواهند کرد.

الرکابی در پایان تأکید کرد: هدف از این دیدارها تشکیل یک ائتلاف سیاسی پس از اعلام حکم دادگاه عالی فدرال درباره انتخابات و تأیید نتایج آن است.

کد خبر 23652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha