تکذیب مذاکره حزب دمکرات کردستان با اتحادیه میهنی درباره منصب  ریاست جمهوری عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد در نشست اخیر این حزب با اتحادیه میهنی درباره موضوع ریاست جمهوری عراق گفتگو نشده است و این موضوع پس از نهایی شدن نتایج انتخابات از سوی دادگاه عالی فدرال عراق بررسی خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "میاده محمد نجار" در این باره گفت: جریانات سیاسی کرد به هیچ عنوان تاکنون درباره انتخاب رئیس جمهور آتی عراق گفتگو نکرده اند و این موضوع در مذاکره بین جریانات و احزاب کرد مطرح نشده است.

میاده محمد نجار افزود: در نشست اخیر بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان، این موضوع مورد بحث قرار نگرفته است و موضوع بحث آن، اوضاع اقلیم کردستان و عراق و برخی مسائل دیگر به جز ریاست جمهوری عراق بوده است.

عضو ارشد حزب دمکرات تأکید کرد: هنوز برای مذاکره با سایر جریانات درباره این پست زود است. زیرا همگان منتظر تأیید نهایی نتایج انتخابات توسط دادگاه عالی فدرال هستند تا پس از آن گفتگوها با سایر احزاب کرد درباره ریاست جمهوری انجام شود.

میاده محمد تصریح کرد: اگرچه ائتلاف ها قبل از انتخابات وجود داشته اند اما پس از اعلام نهایی نتایج انتخابات توسط دادگاه عالی فدرال، دچار تغییراتی خواهند شد و حزب دمکرات کردستان برای گفتگو درباره مرحله آتی روند سیاسی عراق با احزاب و جریانات سیاسی در بغداد نشست هایی برگزار کرده است.

کد خبر 23674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha