پیشرفت فیزیکی کند بیمارستان اشنویه صدای نماینده مجلس را درآورد

سرویس آذربایجان غربی- نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، پیشرفت فیزیکی ساختمان بیمارستان اشنویه را علیرغم تامین اعتبارات لازم، بسیار کند و غیر قابل قبول دانست.

به گزارش کردپرس، بیمارستان در حال احداث اشنویه در مساحتی با متراژ ١٠ هزار متر مربع و زیربنای ٦ هزار متر مربع ، قرار بود با ارتقا تختخواب از ۶۴ به ۸۱ تخت، تا پایان سال ٩٩ به بهره برداری برسد، اما همچنان در حال ساخت است.

مرداد امسال بیمارستان ٧٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در حالی که به گفته کارشناسان امر. حتی این میزان پایین تر و در حد ٦٠ درصد پیشرفت است.

شهرستان ۷۵ هزار نفری اشنویه در حال حاضر تنها دارای یک بیمارستان ۲۵ تختخوابی است که ۱۲ پزشک متخصص در آن در حال فعالیت هستند. در سال ١٣٩٣ بیمارستانی جدید جهت رفع محرومیت های این شهرستان مرزی کلنگ زنی شد اما بعد از ٧ سال هنوز این بیمارستان تکمیل نشده و هر سال وعده افتتاح در صورت تخصیص اعتبار داده می شود.

هفته گذشته علی زنجانی حسنلویی، نماینده نقده و اشنویه در بازدید از بیمارستان در حال ساخت اشنویه با اظهار تاسف از روند اجرای پروژه گفت: با وجود تامین اعتبارات لازم، پیشرفت فیزیکی ساختمان بیمارستان بسیار کند و غیر قابل قبول است .

سید علی ترابی، سرپرست فرمانداری اشنویه نیز با تایید سخنان نماینده مجلس، سهل انگاری و کوتاهی پیمانکاران و مجریان پروژه را علت تاخیر در ادامه ساخت بیمارستان عنوان کرد .

در این بازدید مسئولان شهرستانی ظرفیت تخت بستری در این بیمارستان را 77 تخت عنوان کردند، که کمتر از میزان تخت مصوب قبلی بود. فعالان مدنی می گویند؛ این واحد درمانی با پیشرفت فیزیکی پایین، از بیمارستان کوچک و فعلی اشنویه هم کوچکتر است و این وضعیت برازنده شهر اشنویه نیست.

عملیات احداث این بیمارستان قرار بود تا پایان سال ٩٩، تکمیل و آماده بهره‌برداری شود اما با رسیدن به ماه های پایانی سال ١٤٠٠ این مرکز درمانی همچنان معلق مانده است.

واحد درمانی مذکور طبق برنامه ریزی های قبلی قرار است دارای بخش‌های جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، سه اتاق عمل، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی، کودکان، داخلی، جراحی عمومی و قلب باشد.

کد خبر 23697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha