اعلام میزان کمک های آمریکا به نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا 345 میلیون دلار را برای آموزش، تقویت و اصلاح در نیروهای نظامی و امنیتی اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق اختصاص داده است.

به گزارش کردپرس، با تصویب لایحه بودجه وزارت دفاع آمریکا در سنا و کنگره، میزان کمک های نظامی آمریکا به نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق مشخص شده است.

در قانون بودجه وزارت دفاع آمریکا که انتظار می رود با امضای جو بایدن رسمیت پیدا کند، مبلغی مشخص و جداگانه برای نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در نظر گرفته نشده است بلکه کمک های آمریکا به صورت واحد برای نیروهای اقلیم کردستان و ارتش عراق بودجه ای اختصاص یافته است.

بر اساس قانون بودجه منتشر شده وزارت دفاع آمریکا در وبسایت کنگره، مبلغ 345000 میلیون دلار برای کمک به اصلاح ساختار نیروهای عراقی و پیشمرگ اقلیم کردستان، آموزش نظامی و توانمندسازی این نیروها در نظر گرفته شده است. هدف نهایی از این کمکها افزایش توان دفاعی عراق و توانمندسازی نهادهای امنیتی این کشور عنوان شده است.

پنتاگون در مجموع 522 میلیون دلار برای کمک به نیروهای کرد سوریه، ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ در نظر گرفته است. البته اختصاص همه مبلغ مزبور به ارائه گزارش این وزارتخانه درباره پیشرفت برنامه های مورد نظر منوط شده است.

برخی مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا و نیز برخی فرماندهان نیروهای پیشمرگ از اختصاص سالانه 240 میلیون دلار برای پرداخت حقوق نیروهای وابسته به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان خبر داده اند.

وزارت دفاع آمریکا 177 میلیون دلار از مبلغ 522 میلیون دلار ذکر شده در قانون بودجه را برای تقویت نیروهای کرد-عرب سوریه و برخی برنامه های ثبات سازی در منطقه شمال شرق سوریه اختصاص داده است.

کد خبر 23771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha