سن تزریق دز سوم واکسن کرونا از 18 سال به بالا است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: سن انجام واکسیناسیون کرونا برای دوز سوم از 18 سال به بالا در نظر گرفته شده است و فردی که سه ماه از واکسیناسیون نوبت دوم او گذاشته باشد، بایستی نوبت سوم واکسن را نیز دریافت نماید.

به گزارش کردپرس، دکتر محمدامین ولی زاده، ضمن تقدیر از زحمات مدافعان سلامت در طی 22 ماه درگیری با بیماری کرونا در خصوص آمادگی برای روزهای سخت مقابله با کرونا افزود: واکسیناسیون به عنوان یکی از مهمترین راههای مقابله با سویه است که در این راستا برای انجام واکسیناسیون حداکثری علی الخصوص تزریق دوز سوم تاکید شده است.

او ادامه داد: بیمارستان های استان بایستی نقاط قوت خود را تقویت و نسبت به رفع نقاط ضعف خود اقدام کرده و آمادگی کامل برای مقابله با سویه اُمیکرون را داشته باشند.

مقام عالی سلامت استان در خصوص پیشگیری از ابتلای دانشجویان به کرونا تاکید کرد و گفت: سرویس ایاب و ذهاب برای دانشجویان افزایش یافته و فواصل آزمونها برای کاهش تجمعات افزایش یابد.

او همچنین با اشاره به اطلاع رسانی های عمومی از طریق صدا و سیمای استان و مرکز مهاباد و همچنین رسانه های استان فزود: برای مقابله با موج احتمالی بعدی کرونا رعایت دو اصل واکسیناسیون و پروتکل های بهداشتی ضروری است و پیشگیری همچنان آسانتر، بهتر از درمان است.

دکتر ولی زاده تاکید کرد: سن انجام واکسیناسیون کرونا برای دوز سوم از 18 سال به بالا در نظر گرفته شده است و فردی که سه ماه از واکسیناسیون نوبت دوم او گذاشته باشد ،نوبت سوم واکسن را نیز دریافت نماید.

کد خبر 23803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha