گفتگوی وزیر امور خارجه ایتالیا و نچیروان بارزانی درباره همکاری های مشترک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان درباره تقویت و گسترش روابط مشترک فیمابین به ویژه در زمینه های اقتصادی و فرهنگی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، دفتر ریاست اقلیم کردستان با صدرو بیانیه ای اعلام کرد در این دیدار که با حضور سفیر ایتالیا در عراق و سرکنسول این کشور در اربیل برگزار شد، لوییجی دی کمایو وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به بازدید از نیروهای کشورش در عراق تصریح کرد: رم به کمک هایش برای اربیل و بغداد ادامه می دهد.

براساس این بیانیه، دی مایو با تقدیر از نقش نیروهای پیشمرگ در شکست دادن داعش و همچنین پناه دادن اقلیم کردستان به آوارگان و پناهجویان، از نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان برای سفر به ایتالیا دعوت کرد.

این بیانیه می افزاید: وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین از تمایل کشورش به تقویت روابط با عراق و اقلیم کردستان در زمینه های همکاری مشترک به ویژه اقتصاد و فرهنگ خبر داد.

نچیروان بارزانی نیز در این دیدار از حمایت های ایتالیا از عراق و اقلیم کردستان در جنگ علیه داعش و آموزش نیروهای پیشمرگ و همچنین کمک های انسانی آن کشور تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 23960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha