رفع تصرف و آزادسازی ۲۷ هزار متر مربع اراضی ملی در ایلام

سرویس ایلام - فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در یک ماه گذشته بیش از ۲۷ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد، گفت: در این راستا تعداد ۱۰ نفر از افراد سودجو به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار دلاور القاصی مهر اظهار داشت: طی یک ماه گذشته با هماهنگی مرجع قضائی و در اقداماتی منسجم با همکاری سازمانهای ذیربط عملیات تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزاد سازی اراضی در سطح استان در دستور کار یگان حفاظت سازمان ملی و مسکن ایلام قرار گرفت.

وی افزود: در این مدت ۱۰ مورد از اراضی ملی در سطح استان ،به متراژ تقریبی ۲۷ هزار و ۸۳۴ متر مربع، که توسط افرادی با شیوه و شگرد تخریب منابع و حصار کشی اقدام به تصرف اراضی ملی کرده بودند شناسایی و رفع تصرف شد.

فرمانده انتظامی استان، با بیان اینکه در این راستا تعداد ۱۰ نفر از افراد سودجو با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند، گفت: ارزش اراضی رفع تصرف شده طبق نظر کارشناسان ۲۳۳ میلیارد ۹۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از استان را دارند، ابتدا از ادارات راه و شهرسازی شهرستان محل سکونت خود استعلام گیرند، تا در دام افراد سودجو و زمین خوار گرفتار نشوند.

سردار القاصی مهر، با تاكيد به مبارزه جدی نیروی انتظامی با متخلفان اقتصادی، زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی و دولتی را دارند، خاطرنشان كرد: اراضی ملی و دولتی متعلق به تمام نسل ها می باشد و حفظ آنها وظیفه همگان است، لذا از شهروندان عزیز تقاضامندیم در صورت مشاهده چنین مواردی ، موضوع را از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۶۵۶ یگان حفاظت اداره کل راه وشهرسازی یا سامانه پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

کد خبر 23991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha