ذخایر کشف شده گاز طبیعی ترکیه در حوزه دریای سیاه به 405 میلیارد مترمکعب رسید

سرویس ترکیه - رئیس جمهور ترکیه با اعلام کشف یک میدان گاز طبیعی دیگر در دریای سیاه ذخایر کشف شده گاز طبیعی توسط ترکیه در دریای سیاه را 405 میلیارد مترمکعب اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به کشف یک میدان گاز طبیعی دیگر در حوزه اکتشافی تونا - 1 واقع در منطقه ساکاریا در دریای سیاه عنوان کرد: «یک میدان گاز طبیعی دیگر به مقدار 85 میلیارد مترمکعب در دریای سیاه کشف شده است. بدین ترتیب، مجموع ذخایر کشف شده در منطقه تونا - 1 در حوزه اکتشافی دریای سیاه به 405 میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کرده است. ذخایر کشف شده در دریای سیاه بزرگترین منبع انرژی کشورمان تا به امروز به حساب می آیند و امیدواریم با بهره برداری از آن بتوانیم وابستگی خود به کشورهای خارجی در تأمین گاز طبیعی مورد نیاز کاهش پیدا کند».
به نوشته روزنامه حریت، اردوغان در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: «ترکیه برای اکتشافات خود، فناوری های جدید و ربات‌ های غواص را وارد بخش نفت کرده است و مصمم تر از قبل به این راه ادامه می دهد. در این میان نیز اگر اتحادیه اروپا نتواند موضع عادلانه ای را در خصوص مدیترانه شرقی اتخاذ کند پایان نقش اتحادیه در این مناقشات حتمی خواهد بود».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 24

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha