استعفای جمعی شورای دلبران رد شد/حکم شهرداران «قروه و دزج» نامعلوم

سرویس کردستان- دو شهر قروه و دزج همچنان در انتظار حکم شهرداران خود به سر می برند و در این میان هیئت تطبیق شهرستان استعفای جمعی شورای دلبران را به دلیل مطابقت نداشتن با قانون رد کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، از میان پنج شهر در شهرستان قروه، شهرداران «سریش آباد، دلبران» انتخاب و حکم آنان صادر شد و برای مالوجه هم فعلاً تا زمان تأسیس شهرداری انتخاب شهردار لزومی ندارد و در این میان می ماند دو شهر «قروه و دزج» که همچنان در انتظار حکم شهرداران خود به سر می برند.

چندی پیش مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان از وجود مشکلاتی در سابقه مدیریتی شهردار انتخابی دزج و مرتبط نبودن مدرک تحصیلی گزینه انتخابی برای تصدی شهردار قروه گفته بود و هنوز هم با وجود گذشت مدتی از این موضوع، خبری از حکم شهردار این دو شهر نشده است.

در این بین برای قروه نباید اتفاقات اخیر در شهرداری منجمله «پرداخت وام به شورای شهر توسط شهردار» که بنابه اظهارات خود شهردار قروه مبنی بر استعلامی که از سازمان بازرسی گرفته اند و همچنین براساس ماده های قانونی این کار تخلف محسوب می شود، را در تعلل برای صدور حکم نادیده گرفت چرا که مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در مصاحبه قبلی خود اعلام کرده بود که حکم شهردار قروه به زودی صادر می شود!

با این وجود گرچه موارد مرتبط به شهرداری همچنان در دست بررسی است و پاسخی هنوز از جانب متولیان نظارتی داده نشده و معلوم نیست که آیا حاضر به شفاف سازی هستند یا نه! اما باید دانست که افکارعمومی در هر صورت انتظار اجرای صحیح قانون را دارند و قطعاً نسبت به هر اقدامی واکنش خود را خواهند داشت.

رد استعفای شورای شهر دلبران

در تاریخ 20 آبان ماه بود که شورای شهر دلبران در اقدامی اعتراضی استعفای جمعی خود را اعلام کردند. استعفایی که حواشی و ماجراهای بسیاری را در پی داشت. با این وجود بنا به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قروه مطابق قانون استعفای جمعی برای شورای شهر قابل قبول نیست و هر عضو شورایی که قصد استعفا دارد باید به صورت فردی درخواست خود را به رئیس شورا اعلام و سپس به هیئت تطبیق ارسال تا در مورد آن تصمیم گیری شود، لذا استعفای جمعی شورای دلبران چون مطابقتی با قانون نداشت مورد پذیرش قرار نگرفته و رد شد./

در این زمینه بیشتر بخوانید:

* انتخاب شهرداران شهرستان قروه به کجا رسید؟

* سه شهردار شهرستان قروه تأیید شدند/«دزج» در دست بررسی و «مالوجه» بدون شهردار

* اعضای شورای شهر دلبران استعفا کردند/علت: بی توجهی به مشکلات

کد خبر 24004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha