افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر سنندج/شهردار در لبه تیغ

سرویس کردستان – طی چند ماه گذشته میزان ساخت و ساز منازل و واحدهای تجاری در مناطق حاشیه شهر سنندج نمود بیشتری به خود گرفته و به نوعی در حال مشاهده افزایش بی رویه این ساخت و سازها هستیم.

به گزارش کرد پرس، تا چند ماه قبل وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق حاشیه شهر سنندج و همچنین نواحی منفصل شهری و شهرک بهاران به نوعی توسط شهرداری کنترل شده بود اما چند ماهی است که این ساخت و سازها به حال خود رها شده اند.

ظاهرا کمبود نیرو در شهرداری سنندج یکی از عوامل این افزایش ساخت و ساهای غیر مجاز است چرا که طی 2 ماه گذشته حدود 270 نفر از کارگران فصلی و نیروهای حجمی شهرداری به دلیل تنگناهای مالی و عدم توانایی برای پرداخت حقوق آنان، از کار اخراج شده اند و اکنون با کمبود نیروی کار مواجه شده اند.

همین کمبود نیرو باعث شده سرعت ساخت و سازهای غیر مجاز در سنندج روند افزایشی به خود بگیرد و کسی نیز برای جلوگیری از این معزل که اگر با همین سرعت به پیش برود به یک چالش و بحران جدی برای شهر سنندج تبدیل می شود، کاری انجام نمی دهد.

البته تا پیش از این پرونده ای برای متخلفان حوزه ساخت و ساز غیرمجاز در شهرداری تشکیل و با رای کمیسیون ماده 100 شهرداری دستور تخریب آنها صادر می شود اما طی چند ماه اخیر روال این کار تغییر کرده و این ساخت و سازهای غیرمجاز تنها پلمب می شوند و با صدور جواز برای صاحب ملک هرچند هم که غیرمجاز باشد، ساخت و سازها به مجاز تبدیل می شوند.

ظاهرا یکی از دلایل مشکلات پیش آمده میان تعدادی از اعضای شورای شهر سنندج و شهردار نیز همین مسئله بوده و هر چند که شورای شهر خبر برکناری و استیضاح شهردار سنندج را تکذیب کر، اما با روند فعلی مشکلات موضوع جدی به نظر می رسد و در آینده نه چندان دور اختلافات بین شهردار و اعضای شورای شهر سنندج قطعا علنی خواهد شد.

کد خبر 24024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha