سایت مقبرة الشعرای مهاباد با شکل فعلی حفظ و ساماندهی خواهد شد

سرویس آذربایجان غربی- نائب رییس شورای شهر مهاباد گفت: پیرو مصوبات قبلی هیات امناهای پیشین مقبرة الشعرای مهاباد، مقرر شده سایت قدیمی به همین شکل و تعداد حفظ و مسدود شود.

به گزارش کردپرس، آرش شهابی، در خصوص مصوبات جلسه هم اندیشی مقبرة الشعرای مهاباد اظهار کرد: تصمیمات اتخاذ شده این جلسه بدین قرار است که؛ بین متوفیان تفاوتی به لحاظ جایگاه وجود ندارد و فاز دوم در ادامه تکمیل ظرفیت فاز اول شکل گرفته است و این نوع نگاه که ناشی از عدم ساماندهی فاز دوم نسبت به فاز اول است باید اصلاح و در راستای آن فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود.

او ادامه داد: پیرو مصوبات قبلی هیات امناهای پیشین مقرر شد سایت قدیمی به همین شکل و تعداد حفظ و مسدود شود.

نائب رییس شورای شهر مهاباد گفت: ضمن ساماندهی فاز اول مقبره الشعرا، مصوب شده اقدامات لازم عمرانی و معماری و المان سازی همچون فاز اول در فاز دوم نیز انجام بگیرد و به سه قطعه هنرمندان، نویسندگان و شعرا و نام آوران تفکیک شود.

به گفته شهابی؛ در این جلسه هم اندیشی مصوب شد؛ تصمیم بر خاکسپاری بزرگان در این مجموعه بر عهده هیات امنای آن بوده و تصمیماتشان آن ها نیز باید ضمانت اجرایی داشته باشد و در همین راستا مقرر شد نسبت به تشکیل جمعیتی غیردولتی با تنظیم اساسنامه و کسب مجوز از فرمانداری و با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات اعضای هیات مدیره آن تعیین و فعالیت داشته کنند .

بر اساس مصوبات این جلسه همچنین مقرر شده در یکی از پارکها یا معابر سطح شهر با نصب تندیس یا کتیبه یا نیم مجسمه نسبت به معرفی بزرگان شهر اقدام شود. همچنین برنامه جامع خدمات فرهنگی بصورت سالیانه تدوین و اعتبارات لازمه نیز در بودجه شهرداری پیش بینی شود.

این جلسه با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مسئول دفتر نمایندە مردم در مجلس، رییس ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت امناهای پیشین مقبره الشعرا در سالن جلسات شورای اسلامی شهر مهاباد برگزار شد.

کد خبر 24051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha