مسیر ترانزیتی ایلام در آمایش سرزمینی بطور ویژه دیده خواهد شد

سرویس ایلام - استاندار ایلام در آیین تکریم و معارفه فرماندار مهران تأکید کرد: مسیر ترانزیتی ایلام در آمایش سرزمینی بطور ویژه دیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا عنوان کرد: تسریع در تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی مهران برای سهولت تردد زائران عتبات عالیات و توسعه صادرات به کشور عراق و همسایگان در دستور کار تیم جدید مدیریتی دولت در استان قرار دارد.

او با اشاره به رایزنی‌های هفته گذشته خود در مرکز و تاکید بر قرار گرفتن نام ایلام در کریدور ترانزیتی کشور با توجه به مولفه های اقتصادی، فرهنگی و منابع انرژی در استان، خاطرنشان کرد: چنانچه راه‌های مواصلاتی استان ایلام تکمیل شود، مسیر ترانزیتی ایلام در آمایش سرزمینی بطور ویژه دیده خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر نفت، از توسعه میدان نفتی چنگوله در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: توسعه این میدان عظیم در مرحله انتخاب پیمانکار است و پس از انتخاب پیمانکار و آغاز بکار این پروژه، شاهد رونق اشتغال و توسعه خواهیم بود.

استاندار ایلام ادامه داد: طی نشست با وزیر، مقرر شد طبق مصوبات سفر رئیس‌جمهور، عملیات توسعه میدان نفتی آذر نیز آغاز شود.

بهرام نیا با بیان اینکه ظرفیت نفت و گاز استان یک مزیت بزرگ برای سرمایه‌گذاری و اشتغال است و باید با این ظرفیت عظیم در آینده نزدیک شاهد توسعه استان باشیم، تصریح کرد: امروز بواسطه رشد ۹.۶ درصدی بودجه ایلام در سال ۱۴۰۱ که حدود یک سوم آن یعنی ۳.۱ این درصد مربوط به رشد بهره‌وری است و باید تلاش کرد تا راندمان کاری و میزان بهره وری را افزایش و سرمایه گذاری ها در دستور کار کارگزاران شهرستان قرار گیرد.

وی افزود: همه باید قدردان مردم مهران باشیم و خدمتگذاری در این دیار را نعمت و توفیق الهی بدانیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره با ظرفیت‌های بالای مهران، یادآور شد: این شهرستان با وجود ظرفیت‌های بالای نفت و گاز و مزیت صادرات، از نظر زیرساختی دارای مشکلاتی است که امیدواریم با اهتمام دولت سیزدهم این کمبودها برطرف شود.

به گزارش کردپرس، در این مراسم از خدمات «مجید کاکی» فرماندار سابق تقدیر و «علی‌عباس شفیعی» به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان مهران معرفی شد.

کد خبر 24060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha