تشکیل ۲۵۹ پرونده صدور شناسنامه برای معاودین ایلام / عبور جمعیت ایلام از ۶۰۷ هزار نفر

سرویس ایلام - مدیرکل ثبت احوال استان در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام از تشکیل ۲۵۹ پرونده صدور شناسنامه برای معاودین ساکن در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سیدمحمدعلی تقوی ضمن تشریح راهبردها و مأموریت‌های ثبت احوال، ضمن اعلام این خبر گفت: در ۹ ماهه امسال برای ۱۲۰۰ نفر از فاقدین شناسنامه پرونده تشکیل شد که ۲۵۹ مورد آن مربوط به معاودین و ۳۹ مورد برای فرزندان مادر ایرانی است.

او گفت: در طول ۸۸ سالی که ثبت احوال در ایران خدمت کرده است تا کنون ۸۵۰ هزار ولادت در استان ایلام ثبت و سند برای آنها تنظیم شده است.

وی از راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی ثبت احوال و تغییر راهبرد این سازمان از حالت سند محور به سکونت محور خبر داد و گفت: آرشیو الکترونیکی از نظر نظارت‌های هوشمند بر اسناد، امکان دسترسی مردم به خدمات در هر نقطه، بازدارندگی در حوزه فسادها و بی عدالتی ها، امکان ارائه آمارهای لحظه ای جمعیت به جای سرشماری پنج‌ساله و... دارای مزایای زیادی برای مردم و مسئولان و برنامه ریزان است.

مدیرکل ثبت احوال اعلام کرد: جمعیت استان ایلام از ۶۰۷ هزار نفر عبور کرده و در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۵۸۰۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش داشته است و در برابر هر ۱۰۰ ولادت دختران تعداد ۱۰۹ نوزاد پسر به دنیا آمده است.

تقوی ادامه داد: در این مدت ۲۵۱۸ وفات و ۱۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و در برابر هر ۱۰۰ فوتی بانوان ۱۳۷ نفر از آقایان فوت کرده‌اند.

وی در خصوص آمارهای ازدواج و طلاق خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۱۴۰ واقعه ازدواج با ۱۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۶۸۹ مورد طلاق با افزایش ۱۲ درصدی در استان ایلام ثبت شده است.

تقوی بیشترین فراوانی اسامی استان را مذهبی و ایرانی اعلام کرد و گفت: امیرعلی، آراد، حسین، آریا، محمد، رضا برای نوزادان پسر و اسامی رستا، ئاوین، فاطمه، نیلا، آوا و زهرا برای نوزادان دختر بیشترین انتخاب خانواده‌های ایلامی در نامگذاری بوده است.

مدیر ثبت احوال ایلام اعلام کرد: تا کنون برای ۸۳ درصد جمعیت استان شناسنامه مکانیزه صادر شده و تنها ۴۰ هزار نفر در استان کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده‌اند.

کد خبر 24114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha