اتهام همکاری با تروریسم علیه شهردار استانبول و تفتیش شهرداری از سوی وزارت کشور

سرویس ترکیه - در پی ادعای اردوغان درباره همکاری شهرداری استانبول با تروریست ها، امام اوغلو اعلام کرد که با 86 هزار کارمند خود در برابر این حمله ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شهرداری استانبول را به همکاری با نیروهای تروریست متهم کرد. اکرم امام اوغلو شهردار استانبول نیز اعلام کرد که در برابر این حمله ایستادگی خواهد کرد.

بنا بر خبر جمهوریت، اردوغان در نشست شورای مشورتی حزب عدالت و توسعه (AKP) در استانبول، ادعا کرد که برخی از 45 هزار کارمند شهرداری استانبول با سازمان های تروریستی همکاری می کنند.

بلافاصله پس از سخنان اردوغان سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه از تشکیل یک گروه بازرسی برای بررسی سوابق کارمندان شهرداری استانبول خبر داد و گفت که روند بازرسی شهرداری استانبول از سوی وزارت کشور آغاز شده است.

پس از آن اکرم امام اوغلو شهردار جوان و محبوب استانبول و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با انتشار پستی که بیشتر به بیانیه شباهت داشت اعلام کرد که اجازه نمی دهد حقوق کارمندانش پایمال شود. او نوشت: «من حق کسی را پایمال نمی کنم و اجازه پایمال شدن حقم را نیز به کسی نمی دهم. من در کنار 86 هزار همکار خود در شهرداری استانبول هستم. اجازه نمی دهم حقوق آنها ضایع شود.»

او افزود: «بیایید با کسانی که مرتکب جرم شده اند مبارزه کنیم. اما این را بدانید که کسانی که به شهرداری استانبول حمله می کنند با مقاومتی بزرگ و غیر منتظره مواجه خواهند شد.»

مراد اونگون سخنگوی شهرداری استانبول نیز با انتشار پستی اعلام کرد که «پس از این اکرم امام اوغلو شهردار استانبول به مردم سپرده شده است.»(امانتی در دست مردم است.)

کد خبر 24142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha