قتل دنیز پویراز یک حمله سیاسی نژادپرستانه به هویت کُردی است

سرویس ترکیه - دو هنرمند پیشکسوت ترکیه با نژادپرستانه دانستن قتل دنیز پویراز از مردم خواستند در در روند دادگاه خانواده این دختر کرد را تنها نگذارند.

به گزارش کردپرس، نور سورِر و سوآوی سایگان دو تن از بازیگران پیشکسوت ترکیه، با سیاسی و نژادپرستانه دانستن قتل دنیز پویراز عضو جان باخته حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در یک حمله نژادپرستانه، از مردم خواستند تا پیگیر دادگاه قاتل دنیز پویراز شوند.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حمله مسلحانه به دفتر استانی HDP در ازمیر و کشته شدن دنیز پویراز دختر جوان کُرد و عضو HDP، روز 29 دسامبر در ششمین دادگاه عالی کیفری ازمیر برگزار خواهد شد. نور سورر بازیگر مشهور و پیشکسوت ترک با انتشار ویدئویی اعلام کرد که پیگیر محاکمه قاتل پویراز است. سورر گفت: «این جنایت حمله ای سیاسی علیه هویت کُردی است. کشتن دنیز پویراز یک قتل سیاسی است.»

سوآوی سایگان خواننده و بازیگر پیشکسوت ترک نیز با انتشار ویدئویی جداگانه گفت: «دنیز پویراز تنها به دلیل این که کُرد بود، در ماه ژوئن گذشته در ساختمان HDP از سوی یک نژادپرست فاشیست به قتل رسید. از همه طرفداران حقوق بشر دعوت می کنم که در دادگاه 29 دسامبر از پویراز حمایت کنند و او را تنها نگذارند.»

گفتنی است، نور سورر پیش از این نیز بارها از حقوق کردها و HDP دفاع کرده بود. او یک بار در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که از نظرش صلاح الدین دمیرتاش بهترین و صلح طلب ترین سیاستمدار ترکیه است که می تواند همه اقشار جامعه را در آغوش بگیرد. سورر همچنین به محکومیت زندان دمیرتاش با بهانه های واهی انتقاد کره بود.

کد خبر 24143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha