بازیگر پیشکسوت ترکیه از مادران شنبه حمایت کرد

سرویس ترکیه - نور سورر بازیگر مشهور ترکیه ای ضمن اعلام حمایت از مادران شنبه گفت که تا همیشه در کنار آنها خواهد ایستاد.

به گزارش کردپرس، نور سورِر بازیگر مشهور و پیشکسوت ترکیه ای که از اولین روزی که مادران شنبه به میدان گالاتاسرای آمدند، حامی مبارزات آنها بوده است، یک بار دیگر از مبارات آنها حمایت کرد. او گفت: مادران شنبه مادران من هستند. فرزندان آنها نیز برادران و خواهران من هستند. تا زمانی که زنده ام همیشه در کنار آنها خواهم بود.

بازیگر پیشکسوت ترکیه از مادران شنبه حمایت کرد

نور سورر، در گفتگو با ژن نیوز اعلام کرد که به همبستگی خود با مادران شنبه که اکنون 30 هفته است، از تجمع آنها در میدان گالاتاسرای پیشگیری به عمل آمده است، ادامه خواهد داد. 

سورر با بیان این که مادران شنبه تا کنون آرام‌ترین و آشتی جویانه ترین تجمعات و اعتراضات را در ترکیه انجام داده اند، گفت: «معلوم نیست که خواندن یک بیانیه چگونه و چرا باعث ناراحتی و آزار برخی می شود، این عجیب است. یک بیانیه چه ضرری می تواند برای کسی داشته باشد. اما چنین سنتی در این کشور وجود دارد. مهم نیست کدام دولت بر سر کار بیاید، دولت ها به خوبی می دانند که چگونه کارهای زشت خود را پنهان کنند. حتی اگر امروز یک دولت واقعاً چپ بر سر کار بیاید، باز هم تمام اتفاقات گذشته را پنهان می کند؛ و این چیزی است که بسیار باعث رنجش ما می شود.»

بازیگر پیشکسوت ترکیه از مادران شنبه حمایت کرد

نور سورر، این را که مادران جانباختگان به دنبال تحقق عدالت درباره عاملان این جنایت ها باشند، همچنین مادران ناپدید شده ها به دنبال فهمیدن سرنوشت فرزندان خود باشند، حق این مادران دانست و گفت: «تا زمانی که زنده هستم همیشه در کنار آنها خواهم بود. آنها هم مادران من هستند. بچه های آنها هم برادران و خواهران من هستند. حمایت من تا همیشه با آنها خواهد بود.»

گفتنی است، نور سورر پیش از این نیز بارها از حقوق کردها و HDP دفاع کرده است. او یک بار در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که از نظرش صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) بهترین و صلح طلب ترین سیاستمدار ترکیه است که می تواند همه اقشار جامعه را در آغوش بگیرد. سورر در این برنامه تلویزیونی به محکومیت زندان دمیرتاش با بهانه های واهی انتقاد کرد.

نور سورِر همچنین در واکنش به کشته شدن دنیز پویراز عضو جوان ،HDP با سیاسی و نژادپرستانه دانستن قتل این عضو جان باخته HDP، از مردم خواست تا پیگیر دادگاه قاتل دنیز پویراز شوند.

بازیگر پیشکسوت ترکیه از مادران شنبه حمایت کرد

نور سورر (Nur Sürer) بازیگر ترک تبار 69 ساله اهل بورسا است. او یکی از بازیگران پیشکسوت ترکیه است که از سال 1971 به طور رسمی وارد عرصه بازیگری سینما و تلویزیون ترکیه شد. از مشهورترین فیلم های سینمایی که او بازی کرد «درمان» ساخته شریف گورن است. این فیلم قصه زن قابله ای است که برای کار به روستایی دور افتاده در کردستان ترکیه می رود. 

او همچنین سال گذشته بازی در سریال بسیار مشهور «دختر پشت شیشه» را بر عهده داشت. 

کد خبر 2763194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha