بازداشت مادران شنبه در میدان گالاتاسرای در 960 مین هفته

سرویس ترکیه - نیروهای پلیس با حمله به تجمع اعتراضی مادران شنبه در میدان گالاتاسرای، دست کم 21 تن از آنان را بازداشت کردند.

به گزارش کردپرس، تجمعات هفتگی اعضای جمعیت مادران شنبه روز گذشته نیز در 960 مین هفته خود ادامه یافت. در این تجمع اعتراضی اعضای مادران شنبه و شماری از فعالان سیاسی و اعضای کنگره دموکراتیک خلق ها (HDK) و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شرکت کردند.

نیروهای پلیس از ساعاتی پیش از برگزاری تجمع در میدان گالاتاسرای، تمام ورودی های اطراف این میدان را مسدود کرده و آن را محاصره کردند. با این وجود تجمع کنندگان و فعالان سیاسی به سمت میدان رفتند. نیروهای پلیس با حمله به تجمع کنندگان دست کم 21 تن از مادران شنبه را بازداشت کردند و از ورود خبرنگاران به محوطه جلوگیری کردند.

همچنین نیروهای پلیس از گرفتن تصویر توسط شهروندانی که می خواستند اقدامات غیرقانونی پلیس علیه تجمع کنندگان را به تصور بکشند، ممانعت به عمل آوردند.

نیروهای پلیس مادران شنبه را در حالی که مانند مجرمین خطرناک از پشت دستبند زده بودند، به کلانتری منتقل کردند.

پس از این اتفاق جمعیت مادران شنبه با انتشار بیانیه ای اقدام فرمانداری منطقه بی اوغلوی استانبول علیه برگزاری تجمع اعتراضی توسط مادران شنبه را محکوم کرد. جمعیت مادران شنبه اعلام کرد که با وجود تلاش دولت برای پنهان نگه داشتن ابعاد پرونده «بازداشتی های ناپدید شده» از سوی حکومت، به تلاش خود برای روشن کردن حقیقت و فریاد زدن آن ادامه خواهد داد.

کد خبر 2759715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha